close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daewoo-Chevrolet Matiz: Olie verbruik +klepsteelrubbers

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 0.8

Deze Matiz verbruikt ongeveer een liter olie op 5oo kilometer. Loopt over het algemeen goed, maar rookt vooral blauw bij het starten, de kilometerstand bedraagt ongeveer 80000 kilometer. nu denk ik eraan om de klepsteelrubbers te vervangen kan dit ook zonder de kop te demonteren.

Geplaatst door

will33 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kleppen dicht en cilinder op druk
veren demonteren hoedjes demonteren en alles omgek weer monteren

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

JAAAAREN geleden was ik lid van een sleutelclub. Daar hadden we een speciaal setje om de kleprubbers te vervangen. Je kunt dit ook zelf maken. Een oude bougie, kop eraf, gat erdoor boren. Bovenop las je een nippel van een luchtslang. Een mannetje.
Nokkenas of tuimelaaras demonteren. Cilinder 1. Bougienippel erin, luchtslang eraan, met druk natuurlijk. Deze er NIET weer afhalen voor je klaar bent. Klepspietjes eruit, schoteltje eraf, veer weghalen en daar is het rubbertje. vervangen, opnieuw in elkaar zetten. Druk verlagen op de cilinder. Kijken of de spietjes goed blijven zitten. tikkie met een kunststof of houten hamer erop. niet te hard anders is er een kans dat je de klep door de zuiger slaat als die toevallig boven is. Druk er helemaal af. En op naar cilinder 2. Enz. Let op bij onderliggende nokkenas, NIET de stoterstangen verwijderen. Deze horen bij die bepaalde klep. Na de klus klepspeling goed controleren. Warmdraaien, rustige rit maken en weer de klepspeling controleren. Ik heb dit heel veel gedaan met jaren 70 Ford en Renault motoren, die op LPG liepen. Deze hadden nog verstelbare kleppen. Niet van die vulplaatjes. Er is ook een soort tang in de handel die je via het bougiegat op de klep en de klepveer zet. Ik heb er nooit behoorlijk mee kunnen werken, altij schoot er wel een klep naar beneden. In 1 geval heb ik daarna toch nog de kop moeten demonteren om de klep eruit te halen. Ondingen dus. Veel plezier.
Maar in de meeste gevallen was het olieverbruik over.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.