close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daewoo-Chevrolet MATIZ: P0300 foutcode. Een cilinder geen ontsteking

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: F8CV, Motorinhoud (cc): 800, Vermogen (kw): 38

Beste allemaal.

Ik heb een probleem met mn Deawoo Matiz. Sinds vorige week, loopt mn auto op 2 cilinders. Ik heb gecheckt welke cilinder niet mee deed. En dat was cilinder 1 Toen ik de bougiekabel eraf trok merkte ik geen verschil aan het lopen van de motor. Nu heeft deze aut een drie in een bobine. Met dus drie bobinepennen. Dus eigenlijk heeft ieder cilinder zijn eigen bobine.
Wat heb ik toen nog geprobeerd. Ten eerste heb ik dus de bougiekabel eraf getrokken op cilinder een merkte ik dat deze niet mee deed.
Toen heb ik Nieuwe bougies erin gezet. ***Geen resultaat
Ik heb de bougiekabels van cilinder 1 op de tweede bobinepen (van cilinder 2) gezet. Doch heeft cilinder een geen ontsteking. Dat zou dus wijzen dat de bougiekabel kapot is. Ik heb toen de bougiekabel van cilinder twee op cilinder 1 gezet. ***Geen resultaat. Cilinder 1 nog steeds geen ontsteking
Ook heb ik een andere bobine van de sloop gehaald en probeert. Wederom geen ontsteking op cilinder 1

Weet iemand wat ik nog meer doen kan?

Met vriendelijke groet.
Petertje

Geplaatst door

deezleman (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Beste allemaal,

Ik weet niet precies hoe t hier werkt, maar ik heb niet een reactie gekregen, of ik kan ze niet bekijken.
Maar ik wil even melden dat het probleem is opgelost. Ik heb erover na gedacht, en kwam tot de volgende conclusie. De bougie van cilinder 1 vonkt wel. Dus zou er een ontsteking moeten zijn, mits als er ook een benzinenevel in de cilinder gespoten wordt. Ik bedacht me..toen het probleem er was heb ik eerst nieuwe bougies erin gezet. Dus als er een benzinemengsel in de cilinder zit, zou deze bougie van cilinder 1 nat moeten zijn. Deze bougie was droog en de bougies van de andere twee cilinders waren aangekoekt. Dus conclusie is...geen benzinemengsel. Wat ik toen gedaan heb is: De injectorbrug los gehaalt, (Deze auto heeft MPI(multipointinjection) dus drie injectors met een bruggetje dat links en rechts met een M8 boutje vast zit, sleutelwijdte 12mm) De injector van cilinder 1 met de injector van cilinder 2 omgewisseld. En alles in omgekeerde volgorde weer ingebouwd. TIPS: Bouw luchtfilter (3 boutjes) en bobine (3 boutjes) eruit. En ga de injectorbrug uitbouwen vanaf de bijrijderszijde van de motor. Benzineleiding is een snelkoppeling. Dus eerst de twee boutjes van de brug losmaken. Dan de drie connectors van de injectoren afhalen middels het veertje eruit te trekken, en dan de connector eraf trekken.
Het bleek dat het probleem zich nu verplaatst naar cilinder 2.
Dus de injector is defect.
Vandaag nieuwe injector enin gezet, en de motor startte in een keer.

Ik hoop dat ik zo genoeg info heb gegeven.

Grtz Petertje

deezleman 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.