close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daewoo-Chevrolet MATIZ: Start niet, startmotor draait wel

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: F8CV, Motorinhoud (cc): 800, Vermogen (kw): 38

Tijdens rijden is het lampje uit , in de sleutel zit een chip.
Als je de auto op contact zet , hoor je de brandstofpomp wel zoemen voor een paar seconden.

Geplaatst door

Stijn1983 (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Beste mensen,

Het volgende, onze Matiz start niet. De startmotor draait vrolijk rond, maar hij slaat niet aan. Tijdens de startpoging blijft het "security" lampje constant branden als je sleutel omdraait.
De ANWB is erbij geweest, maar die konden niks vinden. Ze hebben de accu losgekoppeld en het alarmkastje los gehad, Alle zekeringen zijn nagekeken. Mijn monteur heeft de auto proberen uit te lezen, maar er is geen verbinding mogelijk met de immobilizer.

Ik kan een paar oorzaken bedenken:
1. Het lijkt dat het alarm erop blijft, als de sleutel in het contact zit knippert het "security" lampje (??gaat dat normaal uit?? de auto is van mijn vrouw en zij kan dat niet herleiden :) )
2. De sleutel is defect, ??maar zit hier wel een chip in??
3. Er zit een defect in de immobilizer, alarmkastje of een ander computer/alarm onderdeel.

Wie heeft er ervaring met een dergelijk probleem? of wie kan mij verder helpen?

graag jullie reactie

Stijn1983 0

8 jaar

Weet je toevallig waarom er geen verbinding met de immobilizer gemaakt kan worden? Dat zou namelijk aan de auto kunnen liggen, maar het kan ook zijn dat het immo systeem uberhaupt niet voorkomt in de tester die de anwb gebruikt.

Verder zou je de reservesleutel kunnen proberen.
Helpt dat ook niet, dan even langs de dealer of een ander bedrijf met geschikte apparatuur om het immobilizer systeem te controleren.

De immobiliser is niet gevonden door de monteur van de plaatselijke garage, een andere dan van de ANWB.

De auto zat wel in het systeem en werd herkend, maar alleen de basisinformatie werd getoon, heel summier. Hierna gaf het uitlees apparaat aan geen connectie te kunnen maken met de auto.
??Dat zou ermee te maken kunnen hebben dat het alarm niet uitgeschakeld wordt, en daardoor de auto niet start...??


De reservesleutel hebben we helaas niet ontvangen bij de auto, die was al verloren geraakt toen we de auto hebben aangeschaft.

Stijn1983 0

8 jaar

Weet je ook wwat voor diagnose apparaat er is gebruikt? Volgens mij zijn er niet veel apparaten die overweg kunnen met de immobilizer van een matiz.
Als er alleen basis informatie werd getoond dan krijg ik het idee dat de tester gebruik maakt van het universele eobd protocol. In dat geval is er geen controle van de immobilezer mogelijk.

Als er daadwerkelijk geen enkele mogelijkheid is om te communiceren met het immo systeem dan heeft dat zeker te maken met het probleem van deze auto.

Dat ga ik navragen.

Is het wel bekend of het security lampje niet knippert als je rijdt? en of er wel een chip in de contactsleutel zit?

Stijn1983 0

8 jaar

Oké. bedankt voor je reactie.

Ik ga straks controleren of de brandstofpomp zoemt.

Het uitlees apparaat is een : Maxisys MS908.

Stijn1983 0

8 jaar

Ms908 hoort wel overweg te kunnen met de immobilizer, zal eens kijken in de mijne voor de zekerheid. Maar als er een no-com is met de module, dan is dat zeker het probleem.

Mvg diagnoseoplocatie.nl

Brandstofpomp zoemt bij het draaien van de sleutel. Zojuist een tweede hands immobiliser en contactslot met sleutel gehaald op de sloop. Hopelijk werkt dat.

Wordt vervolgd

Stijn1983 0

8 jaar

Dan is de volgende stap , krijgt hij benzine en heeft hij vonk .
Distributie wil ook nog wel eens van tijd gaan .

Helaas andere immo geeft geen verbetering en das was zeker een goede... Grrr

Stijn1983 0

8 jaar

Testen op vonk en injectie puls. Kijken wat je mist. Zijn ze er beide, dan richting timing/compressie gaan denken. Weet je hoe je injectie puls meet? Als je een 12 testlicht hebt kan ik het wel uitleggen.

Succes

Mvg diagnoseoplocatie.nl

Bedankt voor het aanbod diagnoseoplocatie, maar we hebben de auto ingeruild. De onderzoekskosten wogen niet meer op tegen de waarde van de auto. Bedankt alle voor de tips en begeleiding.

Groet,
Stijn

Stijn1983 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.