Ik ben in het bezit van een daewoo lacetti 1800 van het bouwjaar 2004. Na een half jaar zat er 1 remklauw vast en heb die vervangen. Nog geen 2 maand later ging er weer een andere remklauw vastzitten, en dit ging ook bij andere 2 remklauwen gebeuren. Heb ze nu alle 4 vervangen en auto heeft nog maar 80000 km gereden. Mijn vraag is hoe kan dit gebeuren met zo'n lage kilometerstand. Garage heeft iedere keer gehele nieuwe remolie vervangen, dachten dat er verkeerde olie door vorige eigenaar was ingegooid.
Hierbij hoop ik dat iemand weet hoe dat kon en dat het niet weer gebeurd.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gewoon onderhoud plegen aan de remklauwen...geleidepennen/bussen schoonmaken en smeren.
Beetje vreemd dat de garage er gelijk nieuwe klauwen opzet.
Neem aan dat bij onderhoudsbeurt remklauwen worden nagekeken toch. remklauw zat gewoon vast en remschoenen waren gelijk versleten.
12 jaar
Dat zou inderdaad met de beurt meegenomen moeten worden ja...
Na grote beurt zijn binnen een jaar tijd alle 4 remklauwen vervangen omdat ze vast bleven zitten. Garage begrijpt hetzelf ook niet hoe dat kan bij alle 4 remklauwen. Ben benieuwd of er meer mensen deze klacht hebben bij een lacetti.....
12 jaar
Kan mij niet voorstellen dat een garage dit meeneemt met een grote beurt, een professioneel is nl. +-2 uur bezig met 1 klauw (afmonteren, schoonmaken e.d., monteren). Ik heb erbij gestaan 2x2 uur voor 2 klauwen en de kerel stond geen minuut stil. Wat ze hooguit zullen doen is schoonspuiten met hogedruk wat 5min werk is per klauw en kan best wel werken met relatief nieuwe klauwen maar geen enkele zin heeft als ze er wat jaren opzitten.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Lacetti of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar