close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daewoo-Chevrolet Nexia Lpg: Startprobleem

Probleem met starten Daewoo Nexia op gas LPG3 '97 1.5 GTX.

Motor slaat laat aan,eenmaal gelopen geen probleem maar 10 minuten wachten en probleem is er weer. Benzine start systeem.

Geplaatst door

Dennis2148 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties





Dennis2148 0

21 jaar

Welk merk/type gassysteem?

Koltec EGI

Dennis2148 0

21 jaar



Ik ben autogas specialist !

misschien heb je een probleem met je DFCO van de gasinstallatie!

wolter12298 0

21 jaar


Waar staat DFCO voor? Ik heb en schema gevonden van de onderdelen van de gas installatie maar er wordt niet over een DFCO gepraat. Hoe kan ik eventueel testen of het hieraan ligt. Kan eventueel elke gasspecialist dit testen?

Dennis2148 0

21 jaar

Dfco heeft te maken met de fuel cut off (brandstof afsluiting)

Na het afzetten van de motor hoort de de afsluiter op het verdeel huis de dfco af te sluiten. Doet deze dat niet of lekt de dfco dan zal het resterende gas uit de verdamper de motor instromen! een test die je zelf even kan doen is de slang van de verdamper naar het verdeelhuis er afhalen , nadat de motor al een tijdje stilstaat. Als er nu niets geen gasdruk in deze slang aanwezig is lekt de dfco. dit kan verholpen worden door er een nieuw dfco membraam onder in het verdeelhuis te monteren.

Bij montage van een nieuwe dfco membraam mag het veertje opgerekt worden naar 16 mm (modificatie).

wolter12298 0

21 jaar

Bedankt,dit ga ik morgen even testen,hopenlijk is dit de oorzaak van het start probleem,ik laat nog even weten of dit het was.

Dennis2148 0

21 jaar

Is zo'n drukregelaar makkelijk zelf te vervangen of te reviseren of is dit een dure ingreep bij de garage.

Dennis2148 0

21 jaar

Oke,slang los gemaakt toen de auto al een tijdje stilstond(2,5 uur) kwam wat gas vrij,ga nog een keer proberen als de auto de hele nacht stil heeft gestaan aangezien er minder problemen zijn als de auto een nacht heeft stil gestaan(dan is de motor in ieder geval zeker koud). Wordt vervolgt

Dennis2148 0

21 jaar

Heb je het startprobleem bij koude of warme motor en heb je al is geprobeert de auto weg te zetten op benzine,zo ja start die dan ook slecht en tenslotte hoe rijdt de auto op benzine.

Michael7702 0
badge

21 jaar

Bij koude motor is het probleem een stuk minder(start sneller),nog niet getest of het probleem er is bij wegzetten op benzine. Mijn vrouw rijdt met deze auto en ik heb haar al gevraagd om te rijden op benzine en te kijken of er dan ook start problemen zijn. Zal ze nog uitproberen. Wordt vervolgt.

Dennis2148 0

21 jaar

Oke,er blijft gas in de leiding staan en dus is het membraam waarschijnlijk goed. Het start probleem er is echter ook als de auto op benzine rijdt. Zit het probleem ergens anders dan. Benzinepomp? of i.d. Eenmaal lopend draait alles als een zonnetje. Vacuum slangetjes allemaal nagekeken en lekkende vervangen. Wie o wie heeft een suggestie.

Dennis2148 0

21 jaar

Nou ik heb denk ik hetzelfde probleem gehad met een hyundai,deze sloeg slecht aan(na ongeveer 30 sec)liep dan een paar seconden beroert en dan gewoon goed.de auto start altijd op benzine,dus lekkende injectors(vaak vervuild bij gasauto,s) lag voor de hand dus deze ultrasoon laten reinigen maar geen verbetering,doordat ik de beschikking had over eenzelfde auto ben ik(uiteraard na diverse metingen)onderdelen uitgaan wisselen o.a.de ecu,maar geen verbetering.nadat ik de injector galerij met injectors en drukregelaar gewisseld had zat het probleem in de andere auto en was de mijne goed....het probleem zat in de drukregelaar,van deze was het membraam poreus geworden waardoor de benzine via het vacuumslangetje het inlaatspruitstuk inliep en de motor verzoop.bij koude start was die benzine allang verdampt dus sloeg de motor vlot aan temeer omdat een koude motor wel wat extra benzine kan gebruiken. een lang verhaal maar na het vervangen van de drukregelaar sloeg de auto weer aan als een nieuw

Michael7702 0
badge

21 jaar

Niet eens zo'n gek idee,loopt inderdaad even beroerd en dan perfect,1 keer gas geven en het is over. Ik heb ook een vacuumslangetje losgehad en vervangen waar druppels benzine uitkwam. Dat zou het probleem kunnen zijn. Ga dit nog even navragen bij een garage of dit slangetje droog moet zijn.

Dennis2148 0

21 jaar

dat hoef je niet na te vragen want er mag geen benzine uitkomen,uit geen een vacuumslangetje trouwens.

Michael7702 0
badge

21 jaar

Het probleem is dat er voor de Daewoo Nexia geen garage handboek voorhanden is en als niet monteur is het een behoorlijk zoek werk naar de juiste onderdelen laat staan naar de benaming van de delen.

Dennis2148 0

21 jaar

Zijn er andere merken met dezelfe type motor?

Dennis2148 0

21 jaar

sommige delen van een kadett zijn hetzelfde als van de nexia.kijk anders is op de sloop(ben ik toen ook geslaagd) het zelf vervangen moet te doen zijn mits je een beetje technisch aaqngelegd ben. p.s.ik zou eerst even informeren bij de dealer wat die nieuw kost.

Michael7702 0
badge

21 jaar

De druk regelaar zit deze aan het einde van de injectoren gallerij? Hier zit namelijk een soort druk potje met twee slangetjes. Een daarvan gaat naar het spruitstuk naar meerdere vacuumslangetjes. Er komt benzine uit tijdens starten en loshalen verhoogt het stationair toerental

Dennis2148 0

21 jaar

die moet je hebben ja,er mag geen benzine uit komen tijdens het starten,dus is die kapot.zet hem is weg op benzine met het slangetje eraf(warm)en probeer dan na 10 min weer te starten,waar schijnlijk is je probleemdaarmee opgelost(wel even een nieuwe monteren natuurlijk....voordat je probeert te starten het contact een paar keer aan en uit zodat de boel opdruk komt

hofman 0
badge

21 jaar

Drukregelaar wordt besteld,niet alle merkgarages waren even behulpzaam maar toch eentje die de moeite nam om het verhaal aan te horen en te kijken wat zo'n ding kost(€60.-). Helaas hebben alleen de 1500 16v deze regelaar en deze vind je nou net niet op de sloop. Ze gaan volgens de dealer ook nooit stuk.



Dennis2148 0

21 jaar

Oke,laatste update,

afgelopen zaterdag een nieuwe drukregelaar laten plaatsen. Wou niet afdichten. Vandaag terug naar de garage en er is er een geplaatst die wel goed is. Er was een foutieve rubber ring bijgeleverd(te groot). Alles werkt weer als voorheen.



Dennis2148 0

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nexia of stel zelf een nieuwe vraag.