auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Daewoo-Chevrolet Espero: Stotteren/inhouden/afslaan/Espero 1.8 CD Autom.

Bouwjaar: 1996

Mijn auto heeft regelmatig last van het volgende: Soms slecht starten. Lang een hoog toerental c.q. choke die niet af slaat. Beide bij warme of koude motor. Inhouden en vervolgens afslaan als ik niet snel genoeg het gaspedaal helemaal tot op de bodem indruk. Bij toerental van 2000 t/min (ca. 80 km/uur) en 3000 t/min. (ca. 120 km/uur) stotteren. Heb bij dealer uit laten lezen, niets gevonden. Heb 4 nieuwe bougies en brandstoffilter laten vervangen, echter het euvel blijft. Wie o wie heeft een idee wat het kan zijn. Alvast bedankt.

Geplaatst door

Endor (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Slecht lopen: al naar de verdelerkap en rotor gekeken? Slecht punt van de Espero, wil nog wel eens vocht in kruipen, met corrosie als gevolg. Vervangen kost niet zoveel en kan het een en ander oplossen. Andere mogelijkheid is de bougiekabels. Even doormeten. Als de weerstand hoger is dan 15000 Ohm, vervangen.

Wat het hoog toerental betreft. Is je gasklephuis misschien vervuild? Vervuilde injectors (flesje injectorreiniger op een volle tank kan wonderen doen). Anders wellicht stappenmotor vervuild.

RvL 0

19 jaar

Bedankt Roy, ik ga er mee aan de slag en zal je op de hoogte houden.

Endor 0

19 jaar

Daar ben ik weer. 4 dagen geleden flesje injectorreiniger op volle tank gedaan, bougiekabels, verdelerkap en rotor vernieuwd. Echter alles zonder resultaat. Wat is nu de beste stap om te doen? Ontsteking en stappenmotor vervangen misschien? Ik hoor het graag. Bij voorbaat dank.

Endor 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Espero of stel zelf een nieuwe vraag.