Ik heb een meervoudig probleem, wagen liep slecht stationair koud op benzine en nog slechter op LPG. Na diverse metingen onderandere compresiedrukken gemeten. Op 2 cilinders koud maar 4 bar. Cilinderkop gedemonteerd en de 2de en 4de cilinder had slechte kleppen. Alle klepzetels vervangen en 2 nieuwe kleppen gemonteerd. Teruggemonteerd en nieuwe distributieriem gemonteerd. Massa verbinding achter de zekeringkast rechtstreeks op de accu gemonteerd en de massa verbinding onder de accubak gezuiverd en nieuwe kabelogen gemonteerd. Stekker op motorregeleenheid gecontroleerd en de stekkers dichter geknepen. Lamba sensor vervangen. Onstekingmodule vervangen. Bedrading van onstekingsmodule naar stekker motorregeleenheid doorgemeten. Ik laat de motor nu alleen maar op benzine lopen, dit moet eerst goed zijn. Wanneer ik de motor start loopt deze stationair +/- goed alleen wanneer ik achter de uitlaat luister dan ploft hij een beetje en bij optoeren naar 2500trm gaat na aantal seconden het gele lampje branden. Wanneer ik de motorregeleenheid uitlees heb ik storing P0300 (multiply cilinder misfire detected). Heeft iemand nog een idee?
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
riem wel op tijd?
De krukas staat op zijn merkteken op de onderste plastic kap en het nokkenastandwiel staat ook precies op zijn merkteken. Waar ik aan twijfel is de spanner, De spanner heeft een nok die in een uitsparing in het krukas deksel past. Maar dan komt het levertje van de spanner niet bij de uitsparing te staan, voor mijn idee staat de riem te slap als ik naar de spanner kijk. Maar ik zie niet hoe ik deze kan spannen.
zit je uitlaat niet dicht? dwz zijn je katalisators niet verbrand?
De reparatie in zijn geheel nog eens stap voor stap gecontroleerd. De distributieriem stond wel op tijd maar de riemspanning was niet goed. Deze dmv de waterpomp te verdraaien gecorrigeerd. Na een proefrit was het heftige inhouden over maar toch had ik nog steed storing P0300. Motor liep niet lekker en het controlelampje bleef maar knipperen. Alle bougies eruitgehaald en wat blijkt de 4de bougie had geen luchtspleet. Dit gecorrigeerd en de motor liep weer goed.
Ik bedank de forumleden voor hun meedenken, groeten
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Tacuma of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar