Ik heb er dus regelmatig last van, iemand een uitleg en wellicht een oplossing.
Ik zit vaak in het buitenland en wanneer ik uit de UK terug kom en in NL tank(tank is dan bijna leeg) dan gebeurt het vaak na 1 a 2 dagen dat de auto niet wil starten voor z'n 6-7 keer proberen in +-5 minuten, eenmaal lopen geen probleem meer.
Het is wel terug te leiden tot het moment laatste beetje verbruik van de UK benzine (e95), dus de vraag is, klopt het dat er verschil is tussen e95 in de UK en hier ? is hier wat aan te doen bvb. gooi er xxx in voor je hier tankt of zo iets.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik verwacht eerlijk gezegd geen grote verschillen met de Britse benzine, maar zeker weten doe ik het niet.
Het kleine beetje Britse brandstof wordt de 1e keer tanken volledig verdund door de Nederlandse.
Als je dus na 1 of 2 dagen pas last hebt, ligt dat niet aan de benzine.
Maar als je wilt testen, dan gooi je in Engeland gewoon de tank vol, vlak voor dat je de boot op gaat.
In Engeland geen startproblemen?
Nee daar heb ik geen enkel probleem, alleen als ik terug kom en hier tank dan binnen 2 dagen (dat kan dus ook een paar uur erna zijn tot max 2 dagen), eenmaal dit gehad komt het niet meer voor tot de volgende trip. Heb vandaag extra laten kijken naar de hele handel maar alles is in topconditie. Ik gooi'm ook altijd vol nabij londen en rij in 1 keer door naar nl dus ook geen tussenstop in belgie.
13 jaar
Wat ik nog wel erbij wil melden is dat ik 4 jaar gelee na een tankbeurt bij een shell station ergens in flevoland de dag erna compleet verstopte injectoren had, is allemaal weer goedgekomen maar dit geeft te denken dat er een gevoeligheid is voor iets.....
13 jaar
Nou het blijft voorkomen dus de brandstof kan het (deze keer) niet zijn, wat wel opvallend is dat het alleen gebeurt bij vochtig weer, er zal dus ergens condens bijkomen, enige wat laatst is vervangen is de startmotor omdat die soms niet wilde aanslaan (bleek verroeste elektra te zijn) de startmotor draait nu zonder enige weigering. Iemand enig idee waar te kijken/zoeken of er ergens condens bijkomt waar het niet thuishoort?
Het was vanmorgen dus: starten, startmotor loopt voor 10sec. niet aanslaan, 1 minuut wachten, weer starten, startmotor loopt voor 10sec. niet aanslaan, 1 minuut wachten, weer starten, startmotor loopt voor 10sec. niet aanslaan, 1 minuut wachten, weer starten, startmotor loopt voor 2 sec. aanslaan motor. En dan verder de hele dag geen probleem meer.
12 jaar
Weer wat stapjes verder, uitgebreid naar gekeken en niks kunnen vinden, de theorie momenteel is een probleem met de mix brandstof/zuurstof waardoor er bij vochtig weer meer vocht meekomt. Klinkt dit aannemelijk en is hier wat van te zien/aan te doen? als er ergens vocht meekomt met het aanzuigen van zuurstof waar is dit dan te zien?
12 jaar
Het gaat de laatste week prima na z'n brandstof schoonmaak bus erin te hebben gegooid, geen weigering meer gehad dus het zal wel vuil ergens zijn geweest.
12 jaar
Wellicht gerelateerd maar ook wel handig om te weten, de krukas sensor kan niet alleen zomaar kapot gaan maar de stekker van deze sensor gaat als nieuw in een OUDE contact houder en deze kan zwaar zijn gecorrodeerd waardoor de auto niet start, dit klopt bij een beleving dat bij vochtig weer het starten moeilijker gaat. De stekker zit wel op een vervelende plaats en vergt 3 handen om'm er weer erin te krijgen :)
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nubira of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar