Daewoo-Chevrolet Nubira: Verwarming / ventilatoren blijven hangen op voorraam

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 SE Station

Sinds het wat vochtiger is geworden gebruik ik regelmatig de voorruit ontwazemer.

Ik heb gemerkt dat de kleppen (neem aan het het met kleppen werkt tenminste) niet meebewegen bij het verzetten van de blaas stand.

Tevens denk ik niet dat het een mechanisch systeem is omdat er, toen het nog wel werkte, veel vertraging in zat bij het schakelen. tevens voelt het electronisch.

Mijn gok is dat de servo de kleppen niet meer om krijgt (vuil?)
Op dit moment staat de stand op de voorruit ontwazemen en wil deze niet meer terug naar bijv. de voeten.
Voorheen merkte ik al wat problemen, zo moest ik, als ik de verwarming aan zette en vervolgens weer uit wilde doen, de ventilatiemotor uit en weer aanzette voordat hij weer koele lucht ging blazen.

Ook merk ik dat, als de ventilatie uit staat, er toch nog naar achter geblazen wordt. (dus de klep staat niet geheel in de juiste positie)

Kunnen jullie mij vertellen waar het probleem aan kan liggen en hoe ik het kleppenstelsel kan reinigeren / smeren zodat alles weer soepel loopt?

Alvast bedankt!

sanscorp

Geplaatst door sanscorp (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Nubira? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

sanscorp (0), 14 jaar geleden

Toevoeging:

Ik heb het paneel in het dashboard losgehad en dat bevestigde mijn vermoeden.
De warmteregelaar is mechanisch (dmv het welbesproken plastic oogje en kabel)
De standregelaar (voeten, voorruit etc.) is electronisch (geloof 6 of 8 draden)
De aanjager (zo heet dit toch? iig stand 0 t/m 4) is ook electronisch.

Er verdwijnen 2 stekkers in de unit zelf met elk ongeveer 4 - 6 draden.

Hiermee ook meteen de zekeringen gecontroleerd, alhoewel een beetje aangeslagen(!?) zijn ze absoluut niet door.

Thuis zal ik de unit in het dashboard loshalen, demonteren en schoonmaken met contactspray en een doek, ook zal ik de stekkers eens grondig inspecteren. Als dit niet werkt wil ik wel eens weten waar dit beruchte kleppenhuis precies zit en of ik daar als leek aan moet beginnen (schoonmaken en smeren)

Graag alsnog jullie mening / reactie op bovenstaande!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nubira of stel zelf een nieuwe vraag.