Sinds kort blijft het abs lampje branden. Eerst deed hij dit af en toe nu constant. Het is gekomen na het monteren van nieuwe remblokken en daarna op wintersport. Toen begon de ellende met veel sneeuw op de weg. Ging een tijdje goed maar nu niet meer. Stekker los? vies? Waar zitten deze stekkers en sensor?
Tips? suggesties?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Stallone (of Sandbeek)
hoe zit het eigenlijk met deze topics.
al opgelost?
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
heb ik het nog niet over de topics van Sandbeek........... (je alterego)
Gr
Mercury
Moderator Problem car
Stel gewoon een serieuze vraag....
Sinds kort blijft het abs lampje branden. Eerst deed hij dit af en toe nu constant. Het is gekomen na het monteren van nieuwe remblokken en daarna op wintersport. Toen begon de ellende met veel sneeuw op de weg. Ging een tijdje goed maar nu niet meer. Stekker los? vies? Waar zitten deze stekkers en sensor?
Tips? suggesties?
15 jaar
@Stallone
Bedakt voor het beantwoorden van je vorige vragen. Wij hebben graag ook feedback. Dit is ook voor mensen die de zoekfunctie gebruiken.
Sorry
15 jaar
Zal wel ergens zout of iets dergelijks op de sensor of op de ring op de naaf aandrijfas zitten, deze bevinden zich ergens bij de wielen..... dus die moeten er af. of je moet een brug hebben' dan hoeft het niet.
Gr
Peco power
Heb de hele zaak met een hogedrukreiniger speciaal voor motorreiniging afgespoten en het probleem is 'voorlopig' verholpen.
15 jaar
anders even uitlezen gebeurt wel eens dat een sensor seneuvelt
of een clockspring defect ,zul je merken dat je ook geen claxon/cruise control meer hebt
Maar zoals br0ns Professional reeds vermelde :
even uitlezen ,kost een beetje tijd maar kan HEEL veel gokken besparen !
[quote=Frank3137]of een clockspring defect ,zul je merken dat je ook geen claxon/cruise control meer hebt
Maar zoals br0ns Professional reeds vermelde :
even uitlezen ,kost een beetje tijd maar kan HEEL veel gokken besparen ![/quote]
Volgens mij ben je in de war met het branden van het Airbag Lampje.
was te snel met bericht ,had een ander dit willen sturen
abs en airbag > ach je weet wel wat ik bedoel om 23.37
dan type je bijna met ogen dicht
mijn exc.
Airbag lampje ging spontaan branden tijdens het rijden. claxon werkt nog evenzo de cruise-control. Je dealer kan aan de hand van je kenteken / chassisnummer achterhalen of er een Recall-actie vanuit de fabriek op openstaat. Zo ja dan even een afspraak maken bij je dealer. Duurt 3 kwartier en je kan er gewoon op wachten. Anders moeten ze hem uitlezen om er achter te komen. Mooie actie.
15 jaar
[quote=Duco-Alexander]Airbag lampje ging spontaan branden tijdens het rijden. claxon werkt nog evenzo de cruise-control. Je dealer kan aan de hand van je kenteken / chassisnummer achterhalen of er een Recall-actie vanuit de fabriek op openstaat. Zo ja dan even een afspraak maken bij je dealer. Duurt 3 kwartier en je kan er gewoon op wachten. Anders moeten ze hem uitlezen om er achter te komen. Mooie actie.[/quote]
We hebben het over een ABS storing niet over de Airbag. En voor deze auto bestaat niet de Recall waar jij het over hebt dat is namenlijk voor het model er voor.
Maar is hij nou al eigenlijk gemaakt en wat was het probleem ?
Groetjes Sylvester
Lampje brand nog steeds, ding moet weg vanwege prive ellende. Waarschijnlijk heeft het met de schijven te maken....
15 jaar
100 % zeker heeft het niets met je schijven te maken...
Waarschijnlijk heb je de sensor beschadigt, en daar kun je maar op 1 manier achterkomen, door de auto te laten uitlezen... dat de auto nu bij de apk in de buurt komt en daar zo niet doorkomt is duidelijk. Dus toch laten uitlezen en de sensor die kapot is laten vervangen, ABS lampje uit, ABS werkt weer en de auto kan gekeurd worden en daar niet meer op worden afgekeurd. De reden waarom je beter kunt laten uitlezen is nl dat er dan precies wordt aangegeven welk wiel het probleem zit. Dan ben je dus direct op de goede plek en moet le daar dus de sensor vervangen of de getande ring op de naaf, daar wil ook nog wel eens iets mee zijn. Je schijven hebben er niets mee van doen, daar kijkt de abs niet naar.
gr
Peco Power
ook bij mij dus deze ellende, schijnt vaker voor te komen.
15 jaar
[quote=sandbeek]ook bij mij dus deze ellende, schijnt vaker voor te komen.[/quote]
welke ellende Sander?
[quote=Mercury]100 % zeker heeft het niets met je schijven te maken...
Waarschijnlijk heb je de sensor beschadigt, en daar kun je maar op 1 manier achterkomen, door de auto te laten uitlezen... dat de auto nu bij de apk in de buurt komt en daar zo niet doorkomt is duidelijk. Dus toch laten uitlezen en de sensor die kapot is laten vervangen, ABS lampje uit, ABS werkt weer en de auto kan gekeurd worden en daar niet meer op worden afgekeurd. De reden waarom je beter kunt laten uitlezen is nl dat er dan precies wordt aangegeven welk wiel het probleem zit. Dan ben je dus direct op de goede plek en moet le daar dus de sensor vervangen of de getande ring op de naaf, daar wil ook nog wel eens iets mee zijn. Je schijven hebben er niets mee van doen, daar kijkt de abs niet naar.
gr
Peco Power[/quote]
Apk in de buurt komt hoe wet jij dat?...
Verder maakt het niet veel meer uit, de auto gaat weg naar de export voor een dump prijs, hij moet weg vanwege prive omstandigheden.
15 jaar
DE remblokken heb je in februari gemonteerd, en toen kwam het probleem, dus vandaar dat ik de APK zie aankomen, verder succes met de verkoop
gr
Peco Power
Oplossing nooit gekomen auto is geexporteerd.
14 jaar
Thnx voor de feedback
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar