close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Voyager: Advies gevraagd mbt een Chyrsler Voyager 1995 TD

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel, Motorcode: TD

Beste Forumleden,

Ik doe met vijf vrienden mee met de carbagerun deze zomer. Het doel is kortgezegd met een auto van +/-500 euro, en van 1998 of eerder een rondje rijden door verschillende europese landen. Wij hebben nu een Voyager Turbo Diesel uit 1995 op het oog met 350.000 km op de teller. Nu heb ik zelf een aantal Chryslers gehad, maar nooit een diesel, en niet van het model Voyager. Dus ik vroeg me af of er mensen zijn die nog wat tips hebben over deze auto ik. Zwakke punten, aandachtspuntjes. Het gaat puur om te technische punten, cosmetisch maakt het niks uit.

Ik heb al wel wat in de oudere topics zitten neuzen, en kwam daar wel wat dingetjes tegen met koppakkingen, en elektra, dus daar wordt in iedergeval op gelet. Van de andere Chryslers weet ik sommige rubbers (draagarm bijvoorbeeld) ook van belabberde kwaliteit kunnen zijn.

Ik weet niet of het toegestaan is een link naar de auto te plaatsen, dus dat laat ik voorlopig even achterwege.

Alvast bedankt voor jullie tijd :)

Geplaatst door

avdhulst (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Draagarmrubbers is voornamelijk bij het nieuwere model,

Stabilisatorstangen
Koppakking
Cilinderkoppen zelf
Distributieketting
Olie lekkage hebben ze veel
Koelvin relais even kijken of deze inslaat
Remleidingen voor de tank op de tank en na de tank
Middendempers (beetje onderhoud item)
Stabilisatorstangentjes met rubbers
Voorste motorsteun bij deze km stand

br0ns 0
badge

10 jaar

Poeh, dat is een flinke lijst... Misschien toch maar een ander model overwegen, al heb ik het idee dat de amerikaanse MPV's allemaal dit soort problemen hebben. Is het misschien beter te kijken naar een v6 met automaat bak (Volgens mij zijn de automaten ook niet al te betrouwbaar, zeker als ze niet de goede ATF er in hebben gegooid)?

avdhulst 0

10 jaar

avdhulst

Wil je betrouwbaar dit avontuur aangaan overweeg dan een Toyota land cruiser.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

10 jaar

Hi Paul,

Bedankt voor het advies. We wilden echter een iets ruimere auto, omdat we met vijf man zijn, en er ook tenten, kleding etc. mee moet. Verder kan ik ook geen Land cruiser vinden tussen de 500 en 1000 euro, en dit is wel een vereiste. Het avontuur zit m natuurlijk ook een beetje in hoe en of je auto het haalt :). Als we toch per se een MPV willen, hebben we m.i. de volgende keuzes (als ik zo op de verschillende occasion sites kijk):
Chrysler Voyager 2de gen (Blijkt dus nog minder betrouwbaar dan ik had verwacht)
Chrysler Voyager 3de gen (Geen idee of deze veel betrouwbaarder zijn dan de vorige generatie)
Pontiac Trans Sport, Chevrolet Transport (Zijn alleen automaten, en ze zijn nogal gevoelig voor lekkende pakkingen als ze niet goed zijn onderhouden)

Wat betreft de Amerikaanse auto's, ik heb het idee dat de automaat bakken nog al storings / slijtage / onderhouds gevoelig zijn? Dit is in ieder geval met de Chryslers die ik heb gehad het geval. Zit er verder nog verschil in de verschillende motoren qua betrouwbaarheid?

Andere opties die we hebben bekeken:
Renault Espace (een kennis van mij, vertelde mij dat deze auto's gevoelig zijn voor elektrische storingen)
Lancia Zeta (Ken ik niet)
Citroen Evasion (Ken ik niet)
Fiat Ulysse (Ken ik niet)
Opel sintra (ook niet echt een betrouwbaarheids wonder)
Ford Galaxy (Ken ik niet)

Als ik het zo bekijk lijken de Ulysse, Evasion en de eerdere generatie Espace uit dezelfde fabriek te komen?

Ik ben me ervan bewust dat het nu een beetje offtopic gaat, en weet niet of dat de bedoeling is :). In ieder geval bedankt voor de adviezen zo ver.

avdhulst 0

10 jaar

Voyager GS 3de generatie is mijn advies met de 3,3i v6 automaat, of je moet er kunnen komen met een 2,4i handgeschakeld als dat kan dan die maar voor je belading adviseer ik je een 3,3i

die heeft als makementen,

Remleidingen en Automaatbak

die lijst is een stuk korter en beter te doen.

br0ns 0
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.