Chrysler Voyager: chrysler wil niet meer aan slaan

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.4 schakel

Hallo allemaal

Mijn voyager wil niet meer aan slaan .Ik heb hem s’morgens geparkeert en s’avonds niet meer aan te krijgen .
nu heb ik gekeken of er nog vonk is ,maar dat is er dus niet meer .
De bobine (disontsteking) is resent vervangen en heb ook voor de zekerheid nog een nieuwe gekocht maar ook nog altijd geen vonk .
Nu ben ik overal wel eens wat gaan opzoeken op het net wat het kan zijn maar eigenlijk zonder suc6.
nu vraag ik mij af heeft deze toch een krukas sensor ergens zitten ?want ik heb er onder gelegen maar kan er niets zien .
wel heb ik een zitten op de nokkenas die ik ook vervangen heb zonder geluk van slagen.Na wat speurwerk ben ik ergens tegen gekomen dat het ook heel goed de ECU kan zijn .Deze vandaag geregeld maar daar start de auto helemaal niet op er gebeurt helemaal niets vermoet dat deze van een automaat geweest is en niet van een schakel ,of maakt dit verder niets uit.

Wie o wie heeft er nog tips voor mij .

Alvast bedankt

Mvg

driver3

Geplaatst door driver3 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

driver3 (0), 10 jaar geleden

krukas sensor gister vervangen maar nog steeds geen leven .

thei11316 (0), 10 jaar geleden

Foutje sorry

driver3 (0), 10 jaar geleden

:)
net nog ff gemeten op de bobine midelste kabel 12volt .op grijs 10 volt en op blauw zwart 3.5volt
Ook de spaning op de nokkenas sensor komt binnen met 8 volt wat hij volgens schema zou moeten hebben .
En dat geld ook voor de krukas sensor .
Ben even uit gezocht waar het nog zou kunnen zitten .

driver3 (0), 10 jaar geleden

even voor duidelijkheid misschien .heb volgens de tekening gemeten de 10 volt is tussen cylinder 1 en 4
en de 3.5 volt tussen cylinder 2 en 3 .En midden aansluiting van de bobine 12 volt B+
HVAC los gemaakt omdat daar ook wel eens iets stuk kan gaan maar ook hier niets aan te zien .

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

Pulseert de krukas- sensor. M.a.w. geeft deze sensor een signaal af.?

driver3 (0), 10 jaar geleden

Tja dat zal zo niet te meten zijn denk ik of toch .volgens mij moet dit met een 2 kanaals scoop die ik helaas niet heb :( .
moet wel zeggen de deze sensor heb ik uit een lopende motor gehaald .enige wat anders was was de stekker .Ik had een aude type en dit wat een nieu type dus heb ik de stekker aan gepast naar de andere aan sluiting .

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

Je kunt niet meten, maar verandert wel een stekkeraansluiting.?!?
Meten met een LED- spanningstester. scope is veel beter, maar die heeft niet iedereen.

Komt er een signaal van deze sensor?

driver3 (0), 10 jaar geleden

heb niet gezegt dat ik niet kan meten .gezien ik geen scoop heb .wat betreft de stekker maakt vrij weinig uit .de aan sluitingen zijn het zelfde allemaal .en volgens het schema zijn de aansluit punten van alle sensoren gelijk dus veel fout kun je hier niet aan doen .

Maar zal straks eens even meten met een led tester dat is geen probleem ;)

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

Sensoren onderling zijn id gelijk, maar de voeding en signaaldraad, is essentieel.!!

driver3 (0), 10 jaar geleden

Dat klopt Ralf en dat heb ik ook zeker eerst uit gezocht alvoor ik de boel aan sloot .verschillende schema’s van bouwjaren
1=8 volt orange draad
2=massa zwart licht blauw
3=signaal grijs/zwart
Ik heb dus wel signaal uit de sensor .Ook maar gelijk even de nokkenas sensor gedaan en deze werkt ook tenmiste als ik de led tester mag geloven .

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

Je bent erg summier met je informatie. HOE heb je dit getest dan?
Komt er een puls op de bobine? (en nou niet antwoorden met alleen ja, of nee). !!

driver3 (0), 10 jaar geleden

Ben er voorlopig maar even mee gestopt .De auto gaan voor een tijd de stalling is en heb gister een andere gehaald .Aangezien de tijd die ik er nu niet voor heb om nog verder te zoeken was dit de snelste oplossing voor mij,is immers mijn werk auto .Dus ga hier later mee verder en mocht ik het dan gevonden hebben laat ik dat nog even weten .

jvr (0), 9 jaar geleden

Daan,

Als ik het goed begrijp werkt de startmotor dus nog wel, maar slaat de motor niet aan, alsof hij geen benzine krijgt zeg maar (zo lijkt het). Ik heb ooit eens ergens gelezen dat er alleen een vonk wordt geproduceerd onder bepaalde voorwaarden: startmotor moet snel genoeg rond gaan, accuspanning moet voldoende zijn, er moet benzinetoevoer zijn (filter vuil?). Weet dit niet helemaal zeker meer, maar kan ik nog wel opzoeken.

Juist omdat de vonk net gemaakt moet worden als de accu het zwaarst belast wordt (tijdens het starten) is een goede accu natuurlijk van belang. Controleer desnoods ook de massa verbindingen die op diverse plekken in de motorruimte zitten, of ze goed vast zitten en de aansluitingen schoon zijn.

driver3 (0), 9 jaar geleden

jvr

Ja dat klopt helemaal .Mijn start motor doet het gewoon motor draaid ook goed rond enzo maar krijgt gewoon geen vonk.Wat betreft de bezine toevoer die is ook prima .Mijn accu is gelijk vervangen omdat hij door het vele malen proberen erg zwak was geworden dus heb gelijk een nieuwe erin gezet.Alle massa kabels die in de motor ruimte zitten heb ik een tijd terug vervangen omdat ik deze niet echt geweldig vond ,erg dun aanleg punten vervuilt enz enz dus dit had ik al ruim voor deze storing gedaan .
Moet eerlijk zeggen heb er nog niet de tijd voor gevonden verder te gaan aan hem ivm werk .Heb de auto even gestalt zodat ik bij meer tijd weer verder kan gaan ,heb voorlopig een andere voyager aan geschaft .
Nog even ter info wat er nieuw op zit .
bobine incl kabels
bougies zijn vervangen
brandstof filters
Krukas sensor (niet nieuw maar wel van een lopende motor)
massa kabels in motor ruimte .

jvr (0), 9 jaar geleden

Daan,

Op de vraag of er verschil is tussen een at/mt ECU heb ik alleen dit kunnen vinden: "The only difference between an auto and manual ECM is the advance curve. The auto uses a more aggressive curve due to the parasitic loss in an auto." En verder: "yep they interchange Like I said I was running an auto ecm. THe last couple days I have been running a manual one and It may be my imagination but it seems like I get better performance."

Hierbij vermeld dat het hier om een Jeep ging van begin jaren negentig, maar tevens een Chrysler product.

Op een ander forum wordt een zelfde vraag gesteld, misschien kan dit je verder helpen (hoewel de "eindoplossing" wellicht niet de meest wenselijke is): http://www.amtgarageforum.nl/chrysler/vo...


Bronnen:
jeepforum.com
amtgarageforum.nl

driver3 (0), 9 jaar geleden

Jvr
:) Dat verhaal op het amt forum had ik idd ook al gevonden maar helaas geen oplossing naja voor die persoon wel natuurlijk had ik ook kunnen doen ,maar toch vind ik het zonden aangezien er veel nieuwe onder delen op zitten onderandere ook een nieuwe koppeling van 700 euri
dus dat vind ik toch wel jammer .En heb ook nog de nodige andere onder delen hier liggen dus vandaar dat ik hem even weg gezet heb .
Tja wat betreft het verschil er van daar ben ik ook nog niet uit eigelijk :(.
Ik denk dat ik toch eens ga kijken voor een krukas sensor van het zelfde bouwjaar .Ik had er nu namelijk een in gezet van een van 99 en mijne is van 96 het inige verschil er tussen is zijn de stekkers de vorm ervan ik heb afgeronde stekkers en deze heeft een vierkante aan sluiting met een extra klip om los komen te verkomen .ook de kabel kleuren zijn het zelfde een plus een min en een puls met de zelfde kleur aan duiding .Ik heb deze op de tekeningen uit gezocht en zou eigenlijk het zelfde moeten zijn maar goed je weet maar nooit .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.