Chrysler Stratus: Airco

Bouwjaar: 1996, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.5

Hallo allen.
Ik heb een probleem met de airco. Deze blaast af aan de achterzijde van de pomp. Dus niet aan de vliegwielzijde. Er zit ook een soort ventiel met een soort dop er op. De elektrokoppeling slaat niet af, bouwt dus teveel druk op?? Er zit aan de voorzijde op een drukleiding een, ik denk, een hoge/lagedruk sensor, hoe kan ik deze door meten? De koppeling op zich is ok denk ik, compressor is 2 jaar oud en als ik het relais eruit trek slaat ie af. En erin weer aan. Vandaar het idee van het drukschakelaartje.

Wie heeft hier ervaring, ideeen van?
Graag hulp, bedankt vast.

Gr Rob.

Stratus

Geplaatst door Stratus (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Stratus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

TheoStek (0) PRO, 14 jaar geleden

Pffff is nogal wat, om maar te beginnen..

Maar wat bedoel je met "blaast af aan de achterzijde van de pomp" dus niet aan de vliegwielzijde?
Wordt de compressor nu uitgeschakelt of niet.
Draait de condensorventilator ?

Als de compressor niet wordt uitgeschakelt en de druk blijft oplopen denk ik dat de drukschakelaar kapot is tussen haakjes.
Indien de druk te hoog is kan het systeem een verstopping hebben, overvult en wat ik eerder heb aangehaald dat de druk niet verlaagd wordt door een "niet" draaiende condensor ventilator.

Maar kijk ééns eerst of je de magneetkoppeling met de hand kunt ronddraaien bij NIET draaiende motor!
Als dit niet het geval is zit de magneetkoppeling vast!! en zijn we al een stukje verder..

Stratus (0), 14 jaar geleden

Hallo.
Bedankt vast voor de snelle reaktie.

Ja, de koppeling draait vrij rond, had ik al gekontroleerd, vergeten er bij te schrijven. Systeem is vorig jaar nog gekontroleerd en een nieuw filter/drogerelement en gevuld, getest e.d. Ventilator draait niet altijd direkt mee, deed ie eigenlijk ook niet altijd.....niet echt op gelet. Met de afblaasplek bedoel ik de "ächterzijde" van de compressor, aan de buitenzijde. Dus niet bij de poelie van de compressor. Blaast ook niet bij leidingen, keerring oid. Hier zitten en aantal boutjes om t binnenwerk vast te houden neem ik aan en het beruchte nippeltje. Hier blaast ie af. Relais eruit gehaald om kapotdraaien te voorkomen. Als de koppeling vast zat zou hij nu ook mee moeten draaien, doet ie niet.
Zal het ventilatorrelais eens verwisselen........goed idee.

Dank weer.

TheoStek (0) PRO, 14 jaar geleden

Oke buiten alle proportie's om, wordt de compressor niet uitgeschakeld bij een te hoge druk.
Dan blijft over de drukschakelaar en waardoor de hoge druk ontstaat.

Als je het relais terug monteerd en de stekker van de drukschakelaar afhaalt moet de compressor ook buiten werking zijn.

Stratus (0), 14 jaar geleden

Zal ik dadelijk proberen, laat het weten.

Enig idee hoe ik de schakelaar kan doormeten? Heb 2 Haynesboeken maar dit staat er net niet in natuurlijk!

Bedankt weer

Stratus (0), 14 jaar geleden

Hallo.

Inderdaad, de pressostaat kaduuk, gaat weer prima.

Dank voor t meedenken,
Gr Rob.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Stratus of stel zelf een nieuwe vraag.