De Automaat schakelt prima, ook bij accelereren alles ok, echter bij accelereren op plankgas op de snelweg schiet de toerental in het rood. Ik moet dus accelerenen door het gas niet onderin te trappen.
Any thoughts?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kick down??? = Terugschakelen, omdat maximum vermogen gevraagd wordt... Als het toerental echter veel te ver in het rood komt?? denk ik aan een defecte koppeling of rem in de automaat...
Ja, met de kickdown ben ik bekend, ik rijdt zelf ook een automaat (het gaat hier om de wagen van mijn vriendin). Als ik gas geef lijkt het wel alsof hij terugschakelt naar de eerste of tweede versnelling (al rijdend op de snelweg met een 90km /u) en dat doet hij dus enkel als je het gas onderin trapt. Als je het ongeveer halverwege trapt, schakelt hij netjes een versnelling terug om te accelereren. Ik kan het ook omschrijven als bij een schakelbak; je zet hem perongeluk niet goed in de versnelling en het toerental schiet dan omhoog als je gas geeft.
Als de koppeling in de automaat defect zou zijn, in welke orde van grootte moeten we voor een reparatie/revisie dan rekening houden? En in geval van een defecte rem (in de automaat?)?
Alvast dank zover!
12 jaar
ik denk niet dat er een defect is.. Misschien kun je een tabel bemachtigen waarin de schakelmomenten beschreven zijn.. Als de klap waarmee het terugschakelen te hard is?? zou dat op olietekort in de bak kunnen duiden.
ok, bedankt zover. Het zal pas volgende maand worden voordat hij bij de garage is, maar ik laat hier dan nog even weten wat de uitkomst is geweest.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar