De dieselmotor van mijn Chrysler 2.8 CRD Grand Voyager loopt onregelmatig. Dit probleem doet zich voor over het hele toerengebied maar het sterkst aanwezig bij een laag toerental en een koude motor (ook voelbaar maar in mindere mate bij een warme motor)
De motor verbruikt geen olie of koelvloeistof. Ook is er geen compressieverlies langs de injectoren of lekkage van diesel...
Iemand een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik vermoed een brandstoffilterhuis voor aan de motor welke lucht lekkage geeft. Je kan hem even na kijken. Er zit een stekker op het verwarmingselement deze los halen en er even in kijken als deze vet is of als de stekker verbrand is dan dien je deze te vervangen samen met het filterhuis voor de modificatie variant.
Greetz br0ns
OK, bedankt voor je bericht. Op andere fora werd hier ook al melding van gemaakt.. Het is een beetje moeilijk te zien dus heb ik maar een nieuw filterhuis besteld die ik na het weekend ga monteren. Ik ben benieuwd!
Saludos,
Donald
12 jaar
Hallo,
Uitiendelijk heb ik eerst de verstuivers gedemonteerd en laten controleren. 1 bleek er heel slecht te zijn, de diesel lekte er gewoon uit. Heb ze allemaal laten repareren en nu draait de motor weer als een zonnetje!
Enige probleem dat ik nu heb is dat de motor in de noodloop blijft en niet meer dan 3000 rpm wil maken. Ik denk dat er iets gereset moet worden
Iemand een idee?
Saludos,
Donald
12 jaar
Is dit stationair of in een versnelling. Het is namelijk normaal dat deze motor niet meer dan 3000 toeren draait in P en N.
Thx voor de feedback. Deze willen ook wel eens stuk gaan naar mate ze ouder worden maar vornamenlijk is het brandstoffilter huis en deze is het makkelijkst te controleren.
Greetz br0ns
Aha, ..........ik heb het inderdaad alleen in de P stand van de automaat uitgeprobeerd. Bedankt voor de tip!
Aangezien de motor al aardig wat km achter de kiezen heeft ga ik toch preventief het filter+huis wisselen. zoveel werk is dat toch niet en dan kan ik maar beter voorkomen dan binnenkort weer problemen hebben.
Ik heb nog een ander probleempje. De linker schuifdeur gaat niet elektrisch open (de rechter schuifdeur en de achterklep werken probleemloos). Nu las ik in de gebruiksaanwijzing dat de linkerschuifdeur niet werkt indien het deksel van de tankdop open staat. Dat is uiteraard niet het geval als ik de schuifdeur elektrisch wil openen maar kan het zijn dat dit veroorzaakt wordt door een slecht /defect schakelaartje in deb uurt vd tankdop?
Ik heb al even vlug gekeken maar ik heb nog geen schakelaartje gevonden.
In elk geval bedankt voor je snelle reaktie
Saludos,
Donald
12 jaar
Als hij op de beveiliging van het tankklepje staat gaat de deur ook handmatig niet open.
Wat wel eens wilt gebeuren is dat er een draad breekt naast het ketting tandwiel. Deur open doen dan zit daar een kapje beneden deze even losschroeven (2 schroefjes) dan even dat stukje kabelboom naast het tandwiel uit elkaar pluizen dan breekt daar meestal het draad. Soms breken ze ook inwendig maar dat is een kwestie van bewegen dat je goede hebt gevonden. Vaak gaat het binnen lichtje ook niet aan als die draden breken. Die plastic ketting kan je los klikken van het tandwiel steuntje dit maakt het zoeken makkelijker.
Greetz br0ns
Hallo, je had helemaal gelijk! Ik heb de kabelboom gecontroleerd en ter hoogte van de zwarte flexibele kabelgoot waren er 2 draden gebroken. Nadat ik ze vervangen heb functioneert de deur weer naar behoren.
Bedankt voor je input.
Je weet kennelijk erg veel van dit type auto. Bij een koude start momt er altijd even een vervelende roetlucht de auto in. Zelf denk ik dat er ergens een lek moet zitten bij het uitaatsysteem, en dat uitlaatgassen vervolgens met het ventilatiesysteem het interieur worden in geblazen.
Maar ik kan de lekkage niet traceren tot nu toe. Mocht je hier ook nog een idee voor hebben......
Saludos,
Donald
12 jaar
Waarschijnlijk is de klem van het EGR pijpje stuk of lekt hij hierop. Deze zit achter op de motor naast je pijlstok van je automaatbak. Het is een zilveren pijp.
Greetz br0ns
Bedankt voor je tip. Ik heb dat stuk pijp samen met een grotere pijp losgeschroeft. Precies op de door jou omschreven verbinding zaten resten van vloeibare pakking. Ik heb deze verbinding gereinigd en wederom vloeibare pakking gebruikt. Maar hoort hier niet een 'echte' afdichting in te zitten?
De klem was ok maar ik heb gevoel dat er een dikkere afdichting in moet.
Graciassss,
Donald
12 jaar
Nee hier hoort niets van een afdichting te zitten. Wat er zat was kool aanslag. Als je nu iets van een afdichtmiddel hebt gebruikt is dat niet erg. Die klem moet goed strak zitten zodat hij niet meer lekt of eventueel een nieuwe klem maar die kosten uit me hoofd rond de 30 euro ex btw.
Greetz br0ns
ok, gracias!
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar