auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Chrysler Stratus: Centrale portiervergendeling werkt niet meer

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.5i V6 24V

Hoi allemaal,

Van het ene op het andere moment werkt de centrale portiervergrendeling niet meer. Niet vanuit de schakelaar, of vanuit de buitenkant met de sleutel. Ook geen geluidjes die duiden op teken van leven.

Ramen werken wel nog, evenals de spiegelafstelling. Ook de automatische portiervergrendeling die vanaf 15 mph de portieren afsluit werkt.
Zekering (15A, power doors) is in orde.

Het zal er wel niets mee te maken hebben, maar af en toe valt ook de km-stand/trip-meter uit, samen met de toerenteller. Plotseling komen ze weer tot leven na een tijdje.

Moet ik denken aan bedrading die niet meer helemaal lekker is, en zo ja, waar moet ik deze zoeken?

Alvast bedankt voor de hulp!

Geplaatst door

GTZ (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Werkt de cv nog wel met de knop in de rechter voordeur, of ook niet? In dat geval zit het ergens in de linker deur, het binnen paneel verwijderen geeft wat meer zicht hierop.

Het uitvallen van meerdere tellers in het dashboard kan te maken hebben met een los contact aan de achterzijde hiervan en niet per se met bijvoorbeeld een sensor. Het tellerklok gedeelte in zijn geheel uitnemen en nader onderzoeken lijkt me het beste. Zelf eens losse solderingen moeten herstellen vanwege uitval.

Mvg,
Jvr

jvr 0

13 jaar

Hartelijk dank jvr voor de reactie!

Het probleem bleek niet de zekering zelf te zijn, maar vuiligheid in de zekeringhouder, na schoonmaken en een nieuwe zekering opgelost!

Echter de toerenteller/km-stand vallen steeds uit om de zoveel tijd, en willekeurige komen ze weer tot leven. Ook heb ik het idee dat de dagteller dan niet meer doortelt tijdens die uitval...

Ik zal komend weekend het dashboard eens volledig eruit slopen, aangezien ik toch het nodige knutselwerk te doen heb met de radio in te bouwen. Waar moet ik op letten dan als ik die storing wil oplossen?

Over radio inbouwen gesproken: waar kan ik ergens een radio inbouwframe voor dit type auto uithalen? Heb me rotgezocht! Wil de ouwe fabrieksradio weg, en mijn ISO standaard radio erin namelijk...

Thanks alvast!

GTZ 0

13 jaar

Het [url=http://picclick.com/96-97-1996-1997-DODG...]tellerwerk[/url] gedeelte is los te nemen, je zult dan op het oog moeten zoeken naar slechte verbindingen. Ook eventuele stekkerverbindingen nazien en inspuiten met een beetje contactspray. Let goed op soldeerpunten van connectoren, door trillingen kunnen deze ook los zijn gaan zitten. Dit is soms niet goed te zien: een klein scheurtje rond de pinaansluiting kan al zorgen voor storing (de ene keer wel, de andere keer niet).

Je kunt ook bij een autodemontagebedrijf proberen voor een gebruikt exemplaar. Bijvoorbeeld [url=http://www.autodemontagerooieben.nl/home...]hier[/url].

Een dergelijk [url=http://www.autotoys.com/x/home.php?cat=4...]inbouwframe[/url] kun je halen bij een [url=http://www.halfords.nl/]Halfords[/url] of [url=http://www.brezan.nl/]Brezan[/url] bijvoorbeeld. Deze verkopen ook vaak de verloopstekkers wel voor de radio.

Mvg,
Jvr

jvr 0

13 jaar

Ik zal je instructies morgen eens uitvoeren, hopelijk kan ik wat vinden!

Wat het frame betreft: Ik heb mezelf inmiddels al ingeschreven bij onderdelenzoeker, dus het is even wachten totdat zij iets hebben.
Heuts Automaterialen hier in Limburg kon het niet bestellen, en Liberty USA Cars bij mij in de buurt vroeg maar liefst 100 euro voor het frame! Ze hadden nog eentje van een Sebring die ik kon proberen, maar ik denk niet dat dat gaat passen...

Heb me ingeschreven bij Brezan, en zal morgen Halfords ook eens proberen.

Bedankt voor de hulp!

GTZ 0

13 jaar

Hebben ze gezegd van welk jaar? De 1996-2000 Chrysler Sebring is het zelfde als de Stratus van die tijd, dus zou moeten passen. Maar ik weet niet zeker of die hier hebben gereden...

Mvg,
Jvr

jvr 0

13 jaar

.

GTZ 0

13 jaar

Frame is in de States besteld en onderweg. Totaalprijsje van 20 euro, waarvan het meeste in de verzendkosten gaat zitten.
Toerenteller is niet tot nauwelijks meer uitgevallen, nadat ik het hele tellerwerk gedeelte ontkoppeld had, en eens schoongeblazen heb... Ik vind het wel goed zo :)

De laatste week is er wel wat nieuw bijgekomen!
Tijdens het sturen en in mindere mate bij het rijden jankt/giert de auto vreselijk. Vooral bij stilstand en inparkeren een hoop herrie bij het sturen.

Ik lees veel over stuurbekrachtigingspomp en -vloeistof. Stuurbekrachtiging werkt helemaal goed, zeer licht en lekker sturen bij stilstand. De vloeistof lijkt op niveau te zijn, ietsje tussen het Fill en Full peil in.
Heb inmiddels een afspraak bij een USA garage om hem te laten nakijken, moet ik aan een dure reparatie denken, mocht het de pomp zijn?
Of kan ik zelf nog wat betekenen, alvorens flink te moeten betalen ;)

GTZ 0

13 jaar

Mooi dat het dashboard weer werkt, als contacten van stekkers vies zijn helpt even opnieuw los en vast maken soms ook.

Het geluid bij sturen kan van verschillende dingen komen. Als het niveau of de kwaliteit van de olie niet goed zou zijn kan ik me dit voorstellen, maar lijkt me niet waarschijnlijk. Het kan wel het lager zijn van de pomp (of het lager van een ander onderdeel dat met de v-snaar in verbinding staat). Groter is de kans dat het de v-snaar zelf is die niet strak genoeg staat of gewoon is versleten.

Alleen tijdens het rijden, zeker na een tijdje, zou het geluid weg moeten zijn. Of de snaar moet heel erg verleten zijn of los zitten. Dergelijke snaren zijn vrij eenvoudig verkrijgbaar bij onderdelen winkels als Brezan. Of via garage, dealer en via internet. Persoonlijk ga ik liever naar een winkel, er zijn zoveel verschillende maten, de kans op een verkeerd type is groot (zelfs mijn dealer kon de juiste snaar voor mijn Chrysler niet vinden).

Om te testen of hij versleten is kun je tijdens het sturen, bij stilstand (eigen risico) de snaar handmatig aanspannen door de spanner aan te drukken (met blok hout bv). De spanner drukt mbv een veer zelf de snaar strak. Als het geluid dan weg/minder wordt is de kans groot (niet 100 pct) dat hij versleten is.

Mvg,
Jvr

jvr 0

13 jaar

Toch maar een bezoekje aan de experts gebracht.
Diagnose:

Geluid met sturen, Stuurkogels gecontroleerd, Wielen lopen niet aan (wat betekent dat..?), Stuurpomp zweet wat, te weinig oplie in systeem.

Rekening:
Powersteering Fluid: 0,20 x 14,55 = 2,91 (is wel erg weinig bijgevuld dan?)
Reiniger: 2,48
Arbeidsloon: 0,64 x 57,50 = 36,80
Milieukosten 1,47

Totaal: 51,96 (incl. BTW)

Gelukkig niets ernstigs, geluid is inderdaad verdwenen!

ff afwachten wat er nu weer mis gaat! ;-)

GTZ 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Stratus of stel zelf een nieuwe vraag.