Chrysler Neon: chrysler neon 2000 word de kachel lauw warm

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 20 16 v

heb sinds kort een neon bj 2000 nu is mij opgevallen dat de kachel alleen maar lauw warm word.
wat kan dit zijn?
de temperatuur meter blijft bij het 2e streepje hangen als hij warm is en komt er niet oveheen.
heb alle vloeistoffen na gekeken en alles is op peil. ook heb ik het koel systeem al ontlucht en worden de aanvoer en retour naar de kachelradiateur warm

help wat kan dit zijn ?????

bigga02

Geplaatst door bigga02 (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Neon? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Hans4040 (320) PRO, 9 jaar geleden

Thermostaat die open blijft staan (defect)

bigga02 (0), 9 jaar geleden

zal ik daar even naar kijken

bigga02 (0), 9 jaar geleden

trouwens de koelvin slaat wel aan

bigga02 (0), 9 jaar geleden

Heb de thermostaat vervangen en de kachel blijft nog koud lauw.
Als ik voel voor bij het raam geeft hij rechts warme lucht en links koude lucht.
En als ik hem over zet op de lucht binnen circuleren dan word hij wel iets warmer. Waar kan dit aan liggen verkleum in de auto

phil4226 (0), 9 jaar geleden

Wat kun je zoal controleren : voldoende koelvloeistof ? Gaat de kraan van de kachel open? De kachel ontluchten en als laatste, is de kachel verstopt ? (onwaarschijnlijk).

bigga02 (0), 9 jaar geleden

Ik heb de vloeistoffen na gekeken alles op peil. Systeem ontlucht en de aanvoer en de retour die naar de kachelradiateur gaan worden alle 2 heet

kaleido 1 (1680) PRO, 9 jaar geleden

Interieurfilter verstopt.

bigga02 (0), 9 jaar geleden

Daar zal ik nog eens naar kijken . Maar als die verstopt zou zitten geeft hij toch geen lucht ? Of halfwarme lucht ?
Maar zal even kijken

jvr (0), 9 jaar geleden

Kevin,

Je zegt dat "de temperatuur meter blijft bij het 2e streepje hangen als hij warm is". Ik neem aan dat je dat denkt omdat de koelvin op een bepaald moment aan slaat, hetgeen moet betekenen dat de motor op temperatuur komt. Een defecte thermostaat zou kunnen, dan bereikt de motor wel zijn bedrijfstemperatuur, maar dat duurt dan langer dan normaal. Dan nog zou er uiteindelijk wel warme lucht naar binnen moeten komen.

Als alle leidingen ook warm worden en de vloeistoffen op niveau zijn (en er geen lucht in het systeem zit), zou het nog een defecte klep kunnen zijn die de toevoer dicht houdt: als de temperatuur regelknop niet werkt (of gedeeltelijk), blijft er koele lucht mee komen. Controleer de achterzijde van het bedieningspaneel eens op losse aansluitingen. Tevens kan het gebeuren dat de kunststof buizen waar de lucht doorheen stroomt niet goed op elkaar aansluiten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Neon of stel zelf een nieuwe vraag.