Chrysler Voyager: Chrysler start niet na vervngen koppakking

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.4

Hallo,

Na het vervangen van de koppakking wil de auto maar niet starten. Compressie is er en de riem zou ook goed moeten staan (merktekens staan goed volgens het handboek) Ik heb de computer uitgelezen en krijg de foutcodes p1684 (accu los geweest), p1193 (iets met de temperatuur sensor bij het luchtfilter?), p1282 (brandstofpomprelais==> relais is goed maar heb deze er even uit gehad), p645 (iets met Airco), p123(Throttle Position Sensor High Voltage) en p118 (iets met de koelvloeistof==> zat r ook nog niet in)) Ik heb de codes opgezocht in he handboek. Zit hier een foutmelding bij waardoor de auto echt niet start?

woutje

Geplaatst door woutje , lid sinds 11 jaar geleden

11 Reacties

fritzje PRO, 11 jaar geleden

foutmelding op brandstofpomp relais lijkt mij de eerste waar ik het in zou zoeken. neem is een benzine leiding los en hang hem in een potje en zet de auto op contact, kijk of er iets uit komt. dan verder kijken als dit goed is.

woutje, 11 jaar geleden

Dat werkt allemaal, hij krijgt benzine.

fritzje PRO, 11 jaar geleden

Al gekeken of de ontsteking in orde is?
Heb je meer informatie wat je gecontroleerd hebt?

woutje, 11 jaar geleden

Ik zit ook aan de ontsteking te denken. Ik heb daar verder weinig aan gedaan dus zou goed moeten zijn maar ik zal s kijken. verder is de compressie gechecked en is alles aangesloten zoals het gezeten heeft. Ik zou niet weten wat ik verder nog moet controleren buiten de ontsteking?

fritzje PRO, 11 jaar geleden

Ik ook niet, als de timing klopt, alles goed aangesloten is en er benzine en compressie is dan is het enige wat overblijft ontsteking. Draai er is een bougie uit en leg hem op het blok, kijken of er vonk is tijdens starten. BDP sensor goed aangesloten/gemonteerd?

woutje, 10 jaar geleden

Hij vonkt, dus dat is goed volgens mij. De branstofpomp geeft benzine. Wordt het dan ook ingespoten of heeft dat misschien met foutmelding p123(Throttle Position Sensor High Voltage) te maken? Verder zit de BDP ook goed aangesloten zover ik het in kan schatten.

fritzje PRO, 10 jaar geleden

Dat is dan de volgende die je na moet kijken, je kunt hem zelf uitlezen begrijp ik? als je de storingen wist, welke komt terug?
Alle stekkers zitten er op en ook op de goede plek?

woutje, 10 jaar geleden

Ik kan hem uitlezen dmv het contact 2 keer aan en uit te zetten, je kunt de foutcodes zien op het display van de km teller. Weet jij hoe ik hem kan resetten? Ik heb ook begrepen dat sommige foutcodes pas verdwijnen als er een paar keer warm is gedraaid. Dat wordt moeilijk als hij niet start. Die foutmelding p123 heeft volgens mij alles te maken met het doorgeven van de stand van de gasklep. Weet jij toevallig of ik ook op een andere manier de cilinders evt van benzine kan voorzien of wat kan omzeilen om te testen?

Alvast weer bedankt voor je reactie. Tof dat je me wilt helpen op deze manier.

fritzje PRO, 10 jaar geleden

Je kunt proberen om een beetje remmenreiniger in het luchtfilter kanaal te spuiten, als hij dan even aanslaat zit het in je brandstofcircuit. Niet de aan en afvoer van de brandstof verkeerd om zitten? (weet niet of het mogelijk is hoor, ik noem maar wat.)

Anders toch even uit laten lezen bij de dealer, word een beetje moeilijk beoordelen op afstand.

br0ns PRO, 10 jaar geleden

Heb je die klepstoters in de olie gelegt toen je ze er uit haalde ? Zo niet dan moet je heel lang starten voordat deze weer voldoende olie hebben om juist te functioneren. (Klinkt heel stom voor de kenners maar het is wel zo chrysler heeft niet meteen volle olie druk op de stoters staan)

P0123 Trothle position sensor geeft hij aan omdat je deze hebt los gehad als de stekker weer op het gasklep zit dan kan je het laten.
P1193 Is Temperatuur sensor in de luchtfilterbuis naar het gasklep toe die heb je ook losgehad.

Je hebt benzine en vonk dat is mijn advies even lang door starten kan wel 5 min duren voor dat hij loopt.

Greetz br0ns

fritzje PRO, 10 jaar geleden

Dat is wel heel lang zeg. In het eerste bericht zegt hij dat er ook compressie is. Heb je dit met een compressiemeter gemeten? Met lege stoters heb je namelijk nauwelijks compressie en zal de motor inderdaad niet lopen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.