Raar probleem (volgens Chrysler)
Chrysler Voyager 3.3 2004 G3 317000km nwe kabels en bougies, nwe luchtfilter.
Auto lijkt op 5 poten te lopen op benzine. Trilt en geen vermogen. Zodra warm en doorgeschakeld op gas loopt de wagen "perfect". Bij exact 2900 toeren (op gas) schokt de motor er slingert toerental tussen ongeveer 2500 en 3300 toeren. Uitlezen bij dealer zegt probleem injector 5. Volgens dealer kost vervangen 5 á 600 euro, dus zelf injector 5 vervangen (drie uurtjes op m'n dooie gemak, en weer wat geleerd!), maar probleem blijft, dus ik denk iets electronisch (waar ik absoluut geen kaas van heb gegeten.) Nog wel even zonder aantoonbaar resultaat lambdasonde (uitlaat) losgekoppelt.
NB. de dag nadat het probleem zich openbaarde startte motor als vanouds perfect op benzine, maar na een ritje opnieuw starten was het probleem weer daar.
Heb ook geprobeert om zelf de computer uit te lezen voor foutkode, maar schakelen met sleutel als elders omschreven lijkt niet te werken. Wie vertelt mij de juiste schakelcombinatie voor nu en in de toekomst?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Was even zoeken maar foutcodes oproepen is simpel. Contact aan (twee klikken) contact uit, weer contact aan en uit, en meteen weer contact aan. Dan krijg je eventuele foutcodes (P 0000). De code kan je opzoeken op www.obd-codes.com (wel in engels). Voor het re-setten van de computer gewoon 5 seconden de minpool van de accu loskoppelen.
Oplossing van het probleem nog niet gevonden. Heb foutcode P0205, probleem in injectorcircuit van cilinder 5. Heb inmiddels voltage van injector uitgelezen, maar goed 11/12 volt, en TPS sensor gecontroleerd. Geeft waarde tussen de 0.8 en 3.6 ohm, maar geen rare uitschieters bij gas geven of gas terug. Zoek morgen weer verder. Iemand nog andere suggesties?
Bedrading van injector cylinder 5 controleren tussen injector en ecu. Ook even rommelen aan de bedrading tijdens het meten.
Geen draadbreuk of kortsluiting naar massa? Stekkers goed? Niet gecorrodeerd of terug gedrukte pennen?
Hi Oldford. Bedankt voor de moeite, maar was het ook niet. Ik had al iets gelezen over draadbreuken bij oudere modellen.
Ben gister naar Chrysler in Almere geweest en blijkt dat de "injector simulatorkast" (zeg maar de gascomputer) defect is. Cilinder 5 krijgt gas en benzine tegelijk en lijkt te smoren in een teveel aan brandstof, begrijp ik. Ik ga vanmiddag naar de gas-boer om er een nieuwe in te laten solderen.
Ik zal nog even laten weten als alles weer goed is.
Groet, Peter.
14 jaar
Okay, uiteindelijk probleem was vocht en een draadbreuk in de kabelboom tussen de Auto-PCM (computer) en de gascomputer. Bereikbaar vanuit de linker wielkast. Van de 3 kabelbomen moet je de middelste hebben. Vocht (lekstroom) zie je aan groene aanslag, bekend als aanslag op een oude batterij. 2 nwe draadjes ingesoldeerd en probleem opgelost. Dat noem ik nog eens vakkennis!!
Oldford: Je was wel warm!! Nog bedankt.
Peter.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar