Na een autorit van 50 Km liep de linker achterrem warm.
Wiel opgekrikt en is rond te draaien maar heeft enige frictie. Rechts achter geheel vrij.
Na het rempedaal een paar keer ingedrukt te hebben blokkeert de rem bijna volledig en wiel is niet meer met de hand te draaien.
Na enige tijd komt het wiel los en is niet te achterhalen wat het probleem is.
Handrem niet gebruikt.
Handremschoenen 3 weken[600Km] geleden vervangen
Tweede keer, na 400 Km probleemloos te hebben gerden hetzelfde euvel.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zijn de remcilnder goed gangbaar.
groetjes jan.
Advies reklauw reviseren en remolie verversen.
Dit komt dat Remvloeistof niet tijdig is ververst.
Greetz br0ns
heb het zelfde probleem gehad ,Inderdaad verkeerde remvloeistof hierdoor gaat het rubber inwendig verteren en vloeistof kan dan nietmeer terug .
stuk leiding vervangen 85,00E en de remvloestof voor type dot 3 en het probleem is verholpen.
gr; fred
[quote=fred 15]heb het zelfde probleem gehad ,Inderdaad verkeerde remvloeistof hierdoor gaat het rubber inwendig verteren en vloeistof kan dan nietmeer terug .
stuk leiding vervangen 85,00E en de remvloestof voor type dot 3 en het probleem is verholpen.
gr; fred[/quote]
Chrysler schrijft speciale remvloeistof voor DOT 3/4 heeft iets met de eigenschappen te maken. Probleem zit hem niet in het rubber maar gewoon door verouderde de olie waar vocht in zit. Hierdoor komt er een roest laag op de cilinder en piston waardoor ze op elkaar vast lopen.
Als het rubber wat jij bedoelt stuk is dan zal je remdruk langs je piston naar buiten komen en niet meer kunnen remmen dus dat verhaal klopt niet helemaal.
Greetz br0ns
Wat ik bedoel met inwendig verteren of oplossen van rubber heeft betrekking op de remslangen,doordat de remvloeistof niet goed kan terug stromen naar de hoofdrem cylinder blijven de remblokken aanlopen tegen de schijf en loopt de temp. van de remklauw ook op met als gevolg dat de remvloeistof gaat uitzetten en de rem steeds vaster gaat zitten.
Dit verklaart dan ook dat als de rem weer afgekoeld is het wiel weer vrij loopt.
Als de remzuiger vast zit door roestvorming op de remcylinder blijft de rem continu aanlopen.
Ik hoop hiermee iets duidelijker de oorzaak en gevolg te hebben benadrukt.
groet fred
hummm uit 2003 en nu al roestvorming in hydraulische leidingen????
14 jaar
Het bleek dat de zuiger/s in de remklauw af en toe bleven hangen. Remklauw vervangen en het probleem was opgelost.
14 jaar
ja zo iets vermoede ik al.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar