close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Pt Cruiser: code p 0340

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Hallo, ik zit met het volgende probleem: tijdens het rijden ging het motor-lampje in combinatie met een ander lampje aan, die waarschuwt voor problemen met het elektronisch gaspedaal. Volgens het boekje zou er vermogensverlies en/of remkrachtverlies moeten optreden,maar dit was niet het geval. Kort daarna bij thuiskomst de motor uitgezet, na een minuut gestart en alleen het motorlampje blijft branden, nog een paar minuten gereden, motorlampje blijft branden, nog steeds geen vermogensverlies. Code opgevraagd, p0340. Nu zag ik dat het iets met de krukas te maken zou hebben, maar ik kwam ook ergens tegen dat het evt. met een slechte accu te maken zou kunnen hebben. een tijdje terug moest ik de auto na 3 dagen stilstand opladen omdat de accu leeg was. Heeft iemand een
[url=http://postimage.org/image/9y0vx3qzf/][img]http://s9.postimage.org/9y0vx3qzf/2012_0...[/img][/url]

Geplaatst door

Peter1974 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

P0340 is een missend signaal van de nokkenas sensor.
Zie: http://www.dtcsearch.com/P0340/

oldford 0
badge

12 jaar

Bedoelde ook nokkenas, maar ik kwam namelijk het.volgende tegen :

Possible Causes :

- Camshaft Position Sensor harness is open or shorted
- Camshaft Position Sensor circuit poor electrical connection
- Faulty Camshaft Position Sensor
- Faulty starter motor
- Starting system circuit
- Dead (Weak) batteryTech

Het gaat mij om de laatste zin.

Peter1974 0

12 jaar

Je moet iemand met een voltmeter de accuspanning laten meten tijdens het starten,zakt die in elkaar naar 10 volt of lager dan de accu vervangen omdat de spanning voor de electronica dan te laag wordt en deze werkt dan niet goed meer.

Wat de nokkenassensor betreft,even alle connectors tot aan de ECO nalopen en evt met contactspray reinigen,komt welvaker voor bij een PT,dat een connector vervuild is en zo voor rare overgangsweerstanden zorgen.

De nokkenassensor zelf is of goed of defect,maar wat ook die P0340 kan veroorzaken zijn slechte bougies+kabels,de kabels bij 96000km preventief vervangen.(als je uitleest geeft hij niet de misfire aan maar de P0340 of P0344,eigen ervaring met mijn PT)

thei11316 0

12 jaar

Met ECO bedoel je ECU ? Als de accu slecht zou zijn zou dat dan dé oorzaak kunnen zijn, of is er altijd meer aan de hand ?

Peter1974 0

12 jaar

Weet je ook aan welke kant de sensor zit bij de 1.6 ? Volgens mij zit 'ie links, dan zal het nog een behoorlijke klus worden als 'ie daadwerkelijk vervangen dient te worden. Zag nl. op youtube dat 'ie bij de 2 liter rechts zit, achter het luchtfilterhuis,maar daar zie ik 'm volgens mij niet zitten. Kun je zo bij de bougies of moet het een en ander wat er boven gemonteerd is , weggehaald worden ? Gr. Peter

Peter1974 0

12 jaar

Was een tikfout van mij,bedoel idd de ECU.
Ik ken de 1.6 niet onder de motorkap omdat ik zelf een 2.0 heb,dus waar de nokkenassensor zit bij de 1.6 kan ik je niet vertellen.

Begin met de accuspanning tijdens het starten te meten,maar kan me voorstellen als die spannig te ver in elkaar zakt die P0340 verschijnt en als de motor eenmaal draait ook goed blijft draaien omdat de dynamo dan voor voldoende spanning zorgt.

Mijn PT kreeg ik met P0340 niet hoger dan 2500 toeren,dan stokte hij en moest ik hem tot 2000-2200 toeren laten zakken en kon ik weer voorzichtig gas bijgeven tot die 2500 toeren,maar mijn motormangement lampje bleef daarbij wel constant branden,tot ik de boel weer gereset had.(dit lag niet aan de accu)

thei11316 0

12 jaar

Thei ik ga zo naar de garage,laat ik 'm meten,en waarschijnlijk ook vervangen, zal straks laten weten of het heeft geholpen.

Peter1974 0

12 jaar

Nou, ze hebben de accu gemeten én de dynamo, met beiden niks aan de hand, met opmerking "accu ok, bijladen". Toen ik de auto had gestart, verdween het motorlampje. Eenmaal thuis na een kort ritje de auto nog een keer gestart én even laten lopen, het lampje bleef uit. Heb de code nog een keer opgevraagd, de boodschap "done " verscheen én het probleem lijkt te zijn opgelost. Blijf het nog even in de gaten houden maar hoop dat het hierbij blijft. Gr. Peter.

Peter1974 0

12 jaar

Mocht het weer voorkomen en nog eens jou bericht 3 lezen.......de startmotor en weak battery.....zou het ook nog kunnen dat je een slecht massapunt in de auto hebt.
De orginele PT accuklemmen heb ik al vervangen tegen een stel behoorlijke messing klemmen en de massa kabel voor een 50mm2.

thei11316 0

12 jaar

Ga inderdaad maar eens kijken of ik daar iets mee kan, bedankt.

Peter1974 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler PT Cruiser of stel zelf een nieuwe vraag.