close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Pt Cruiser: code po203

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2 liter

krijg motortsorings bij uitlezen blijkt dit P0203 Injector 3 Control Circuit
wat moet ik doen

Geplaatst door

kraatje (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Door (laten) meten? Gezien het feit dat er gas op zit, kan dit probleem ook door het gas veroorzaakt worden.
Immers, als je op gas rijdt, worden de benzine injectors uitgeschakeld.

Wanneer krijg je de code? Direct na het starten op benzine? Of als je naar gas overschakelt?

oldford 0
badge

12 jaar

Injector van cilinder 3 doormeten of deze nog de juiste weerstand heeft,kun je vergelijken met een injector die wel goed werkt.
Spanning meten met draaiende motor van injector cilinder3,als die rond de 5 volt is en de weerstand is goed,dan kan hij vervuild zijn waardoor hij of niet goed opend of sluit.
Injectoren zijn evt ultrasoon te reinigen.

Maar zie dat je ook met G3 rijdt,is dit de uitlezing als je op benzine of LPG rijdt?

thei11316 0

12 jaar

reed al 50 km op gas toen het motormanagment lampje ging branden
gisteren gereset vandaag 100km gereden geen melding

kraatje 0

12 jaar

Misschien een probleem met de bedrading - ergens doorgesleten maar niet continue een kortsluiting.
Wat gebeurt er als je aan de bedrading rommelt? Komt de fout er dan in?
Of er is een probleem met de uitschakeling van die injector.

oldford 0
badge

12 jaar

Rij ook eens een flink stuk op alleen benzine en kijk wat hij dan doet.

thei11316 0

12 jaar

na resseten flink stuk op gas en flink stuk op benzine meldin niet meer teruggehad
iedereen bedank voor de reacties

kraatje 0

12 jaar

Toch uit prventie zou ik een flesje injectie reiniger bij een volle tank benzine gooien en dan even een 100km op benzine rijden.

thei11316 0

12 jaar

melding weer terug gehad alle injectoren vervangen daarna melding teruggehad naar herhaaldelijk reseten
(accukabel + los 10 sec koppeling inhouden)
vraagje of hij deze codes dan toch vashoud in de computer
moet ik deze mischien met de ob2 poort resetten

want het gekke is auto blijft perfect lopen benzine en gas
alleen komt de storing eerst 3e injectoor 10 min later alle injectoren

kraatje 0

12 jaar

Ik hield mijn rempendaal ca15 sec ingetrapt om te resetten,ondertussen heb ik een OBD/EOBD scantool gekocht en resset daar mee.
Het ressetten via de accuklem los en rempendaal intrappen lost hij niet alle codes mee op,de startonderbreker moest met de scantool gebeuren en had hij 2x opgeslagen.

Ik zou die storing in de bedrading zoeke.........,hoeft niet perse een draadbreuk te zijn,kan ook isolatie weggeschuurt zijn en dan kun je door vuil toch een soort kortsluiting krijgen,heb het laatst zelf nog gehad met de bedrading van de MAP sensor.

thei11316 0

12 jaar

ga de bedrading nakijken
welktype OBD/EOBD heeft u gekocht
wil zelf ook zoeen din aanschaffen

kraatje 0

12 jaar

Ik heb een Roady RDT69 die scant OBD2/EOBD+CAN,scant Amerikanen en somige Europeese auto's,google er maar op kun je zien wat je ermee kunt.
Ander bekent merk is Maxiscan,maar kon deze kopen in een aanbieding en scheelde me een 50 euro tov de Maxiscan.
Bestel er meteen een OBD verlengkabel bij,is makkelijker met live uitlezen,laat je een ander rijden en kun je zelf van af de bijrijderstoel de boel uitlezen.

thei11316 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler PT Cruiser of stel zelf een nieuwe vraag.