De fout code P0107 treed de laatste week herhaalderlijk op het vaakst als ik hem even goed doortrek boven 4000t/m,maar ook als ik heeeeel rustig opschakel,met de storing kan ik de motor tot +/- 3800t/m laten gaan, dan houdt hij in en pakt bij 3500t/m weer op,ook met gas loslaten stotterd/bokt hij.
Ik reset de boel en kan de ene keer 100km storingvrij rijden en de andere keer 500m.
Signaal van de MAPsensor is dan te laag kan ik uitlezen( Lage druk G71/F96 Signaal te laag),maar hoe moet ik dit inschatten,is mijn Mapsensor naar zijn grootje of moet ik andere dingen controleren?
De vacuum slangen heb ik een maand of 2 geleden allemaal vervangen,nadat ik in de orginele wat scheurtjes tegen kwam.
Stekker verbinding van de MAP senor heb ik ook al los en schoongemaakt,maar helpt niet.
Wie kan mij svp op weg helpen,nieuwe MAP sensor kopen is geen probleem,maar ik zou dan wel 99% zeker willen zijn dat het hier aan ligt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De officiele uitleg is OF map-sensor signaal OF baro-signaal te laag.
De toevoeging G71/F96 zou ik verder maar weglaten, dat is iets van VW/Audi.
Lees je toevallig uit met VCDS?
Als ik dit mag geloven: http://www.dtcsearch.com/P0107/
is het bij Chrysler de map-sensor die behoorlijk te laag is - zowat kortsluiting.
Wat gebeurt er met het signaal als je aan de bedrading gaat rommelen?
Met motor uit heb je normaal gesproken 1 bar, dus dat moet te zien zijn als het signaal naar 0 volt gaat.
Oldford,ik gebruik een EOBD/OBD2 Roadi scanner,maar ben er ondertussen achter dat hij geen Fiat en Opel scant,welk uitleesstysteem/software er in zit weet ik niet.
Wat heb ik gedaan,vanmorgen met draaiende motor de stekker van de MAP sensor getrokken en toen verscheen code P0108(te hoog signaal),dus ook geen verbinding met de ECU,mijn gedachte wat jij schreef,de MAP sensor niet in orde,dus even één geleend van een PT zonder problemen,maar meteen vloog code P0107 weer er in.
Aan de bedrading rammelen hielp niet,kreeg ik geen foutcode mee te voorschijn getoverd....toen maar de stekker er nog eens vanaf en de bedrading iets verder bloot gelegd,bleken alle isolaties van de 3 draden doorgeschuurd te zijn....en natuurlijk iets vervuild wat dan als een hoogohmige weerstand werkt,dat vuil, en het liep vlak langs mijnmessing LPG filter,dus kan me voorstellen met iets kantelen van het blok dat er een sluiting kan optreden.
Ik heb dus die draden elk goed schoongemaakt en geisoleerd met tape en mijn MAPsensor die onder een hoek van ongeveer 45 graden uit het spruitsstuk komt 180gr gedraaid,zodat die MAP sensor draden het LPG filter nooit meer kunnen aanraken.
Ook heb ik gemeten,de Mapsensor heeft 3 aansluitingen .......... meet ik op pen 1-2...680 Ohm en op pin 2-3...630 Ohm in de diode stand,zijn dus 2 diodes die met de +kant aan elkaar op de 2e pin zitten,tussen 1-3 niets omdat dan altijd een diode in sper stand staat.
Spanning gemeten zonder draaiende motor op de stekker die vanaf de ECU komt....pin 1-2...5Volt pin 2-3...4.1 Volt pin 1-3 0Volt,daarna met draaiende motor en de stekker op de MAP sensor aangesloten dan blijft die 5Volt constant en die 4.1Volt gaat terug bij stantionair draaien naar 1.5 Volt en dan bij iets hoger toerental naar 0.75 Volt.
Ik ben bekend natuurlijk met de zwakte van de Chrijsler sensoren in het algemeen,ook de stekker aansluitingen zorgen hier vaker voor problemen,maar die blanke draadjes lekker verstopt had ik niet op gerekend.
Gelukkig tnt geen foutcode meer gehad en hoop dat het hiermee opgelost is,bedankt ook voor het meedenken.
12 jaar
P0108 gaf de fout weg. Dat is kortsluiting naar plus, zeker met de stekker los.
Goed dat je het gevonden hebt en bedankt voor de feedback.
Het vervolg......tnt geen foutcodes meer gehad,wel af en toe als ik gas los liet en het toerental bij +/- 1200rpm kwam en ik dan het gaspendaal intrapte om weg te spurten voor zover dit met een PT kan, dan wilde hij wel eens overslaan.......door met het gaspendaal iets te spelen reed hij dan wel door.
Tot ik een gesis in de auto hoorde,even zoeken en bleek dit een lek in de vacuumklep bediening van het lucht systeem te zijn(verse buitenlucht of cabinecirculatie) die dus bedient wordt door het motorvacuum,ik heb deze vacuumslang afgedicht,gevolg gesis weg en nu vanaf 1000rpm lekker oppakken,de klep werkt nu niet meer dus in het vervolg achter een slecht afgestelde vrachtauto weg blijven.
Ondekte het gesis per toeval door dat ik een keer reed met de radio uit.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler PT Cruiser of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar