auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Chrysler Sebring: Code P0340 Chrysler Sebring 2001

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.7 V6

Zojuist problemen met het starten van mijn Chrysler Sebring; sprong moeizaam aan na lang rondgaan en vanaf dat moment ging het motorstoringslampje branden. Bij het uitlezen van de foutcodes kreeg ik P1684 (kan kloppen aangezien er onlangs een nieuwe accu gemonteerd is) en P0340 te zien. Deze laatste code geeft aan dat er iets met het circuit van de nokkenassensor aan de hand is, maar hoe en wat word ik niet wijs uit.

Wie kan mij hiermee verder op weg helpen? Wat betekent het en welke gevolgen heeft het?

Gr. Linda

Geplaatst door

Chrysler-Linda (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo Linda,

Misschien heb je hier iets aan:

http://www.justanswer.com/chrysler/3tv2w...

of

http://www.fixya.com/cars/t14009355-code...

Kort gezegd: vervang de camshaft sensor (nokkenassensor) en/of crackshaftsensor (krukassensor). Maar lees eerst even wat deze sites exact vermelden. Het betreft een sensor die omwentelingen (en de snelheid ervan) detecteert en doorgeeft aan de computer van de auto (ECM/BCM/...) waardoor deze de motor op de juiste manier kan aansturen.

Als de motor eenmaal gestart is, loopt deze dan wel normaal stationair en rijdt hij verder ook goed?

jvr 0

10 jaar

Bedankt voor je reactie! De auto loopt verder goed, daar merk ik verder niks aparts aan. Hij houdt ook niet in. Inmiddels is het motorstoringslampje weer uit gegaan, wellicht dat e.e.a. niet goed contact maakt waardoor deze 'storing' even door kwam?

Ja dat kan, maar is de klacht ook weg: start hij weer normaal, of is alleen het lampje uit gegaan? De storingscode zal nog wel in het geheugen blijven staan (verdwijnt pas na 50x starten, als ik me niet vergis), maar die kun je dan gewoon negeren.

Mocht het weer gebeuren, controleer dan de bedrading van beide sensoren en de connectoren er van op een slecht contact, vocht of corrosie. Spuit de connectoren desnoods in met een klein beetje contactspray (bedrading even volgen). Voor de rest is normaal onderhoud uiteraard nodig, zoals olie + (lucht) filter vervangen, enz.

Bij de 2,7 schijnt het overigens belangrijk te zijn om de motorolie op tijd te vervangen (en tevens goed op peil te houden). Ook moet de waterpomp in de gaten gehouden worden: als deze gaat lekken, kan er koelvloeistof in de motor komen met alle nadelige gevolgen van dien (motorolie kleurt lichtbruin, koelvloeistof nveau daalt). In de usa zijn hier meerder gevallen van bekend, hier weet ik dat niet. Bij mij gaat er dit jaar in elk geval nieuwe olie + filter in voor de zekerheid.

jvr 0

10 jaar

JVR

Hier heb ik er al 3 meegemaakt dus het niet een heel actief iets maar wel iets om in de gaten te houden.

br0ns 0
badge

10 jaar

Hallo br0ns,

Dat hoor ik dan nu officieel voor het eerst. Weet je misschien wat de kosten zijn om iets dergelijks te repareren? Betreft dit alleen de waterpomp, of moeten er dan meerdere onderdelen vervangen worden?

jvr 0

10 jaar

JVR,

Sorry is echt te lang geleden, het onderhoud van Sebering's is momenteel ook nihil te noemen wat er bij ons nog maar binnen komt rijden.

br0ns 0
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Sebring of stel zelf een nieuwe vraag.