Hallo,
Na lang gezocht te hebben op internet en tevens de zoekfunctie op deze site geraadpleegd te hebben, toch besloten het volgende "probleem" voor te leggen, omdat niemand hetzelfde lijkt te hebben als ik.
Voertuig: 2002 Chrysler Sebring 2,7 V6 automaat.
Situatie: tijdens het rijden (50 km/u in 4) wordt het gaspedaal zover ingedrukt dat het nét niet nodig is voor de automaat om terug te schakelen (bijvoorbeeld inhalen, of omhoog rijden na een spooronderdoorgang). Als deze situatie niet te lang duurt (en er weer gas wordt terug genomen) is er niets aan de hand, hij blijft in 4 staan.
Maar als de ECM/TCM (?) vindt dat het tóch te lang duurt, wordt er (enigszins abrupt) terug geschakelt naar 3 en gaan de toeren omhoog. Tot zover alles goed. Maar als er vervolgens weer gas wordt terug genomen en naar 4 wordt geschakelt gaat dit met zo'n harde klap dat de auto er van trilt.
Dit gebeurd zelden, maar wel áltijd als het terugschakelen te lang duurt. Je merkt wanneer het gaat gebeuren, dan zet ik de pook snel in "autostick", dan blijft hij in 3 staan, en schakel zelf na een poosje op, dan gaat het meestal goed. Of als ik veel gas blijf geven tijdens 3-4. Maar normaal is het niet, mijn vorige auto had hetzelfde, zelfs na een revisie van de automaat, en nu wilde ik wel eens weten waar dit aan ligt, of wie zoiets heeft meegemaakt.
Met vriendelijke groet,
Jeroen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Jeroen,
Zitten er foutcodes in de auto zowel motormanagement als automaatbak ?
Wat is de staat van de automaatbak ? (qua onderhoud)
Hoeveel duizend kilometer heeft de auto gereden ?
Hoe is het motormanagement ? zijn er afwijkende waardes welke er te meten zijn ? (hoeft hier niet persee foutcodes op te geven)
David,
Momenteel nog geen codes uitgelezen, maar ik kan vanmiddag wel wat codes proberen op te halen via het dashboard. Versnellingsbak codes heb ik ook niet, de km stand is 166000, en weet niet wanneer er voor het laatst onderhoud aan is gepleegd. Atf niveau is op peil, kleur is normaal, voor zover ik dat kan ziet (en voor zover dat nog waarneembaar is met de huidige oliên.
Voor de rest schakelt hij perfect. Maar ook omdat mijn vorige auto hetzelfde had (zelfs ook na revisie met nieuwe olie en filter, enz), dacht ik aan een software upgrade of iets dergelijks.
Jeroen.
10 jaar
David,
Ik heb via het dashboard geen codes kunnen detecteren (trip vasthouden en contact aanzetten). Dus tot zover geen informatie. Weet overigens niet of de ecm en tcm gekoppeld zijn en dus op deze manier zijn uit te lezen.
Jeroen.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Sebring of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar