Chrysler Sebring: zoemen en bij hogere snelheid kloppend geluid ????????

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 l

heb sinds enkele dagen een sebring 2.0l automaat aangekocht .
had er mee gereden voor ik hem kocht , enkel op kleine binnenwegen en niets abnormaals opgemerkt .
echter na enkele ritjes had ik toch het gevoel van een lichte zoem te horen (rechts voor)
daarstraks echter mee op de autostrade geweest en hogere snelheid mee gereden
bij 110 ongeveer word het zoemen veel luider en begint hij ook te kloppen en krijg ik ook een luide zoem links achter .

iemand een idee waar of in welke richting ik het moet gaan zoeken ?

hopelijk kan iemand me hier even in de juiste richting duwen


alvast dank
mvg danny

scaffler

Geplaatst door scaffler (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Sebring? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

kaleido 1 (1620) PRO, 10 jaar geleden

Wiellager ?
Gecupte banden ?

scaffler (0), 10 jaar geleden

Alvast dank voor de reactie
Ga beide aangereikte mogelijkheden straks eens nalopen

Gecupte banden =ongelijkmatige slijtage ?
Wielnaven = speling op de naven?

Ben geen mekanieker , maar best wel handig .


Laat straks even weten wat ik gevonden heb


Mvg danny

kaleido 1 (1620) PRO, 10 jaar geleden

Er hoeft geen speling op de naven te zitten om toch lawaai van de wiellagers te horen , aan het wiel draaien en dan aan de veerpoot/ophanging voelen voor trilling/gebrom is een manier om er achter te komen.
Gecupte band , is inderdaad onregelmatige slijtage , vaak in de vorm van zaagtand/kammetjes aan de binnenkant op het loopvlak , goed te voelen als je met je hand over het loopvlak gaat van voor naar achter.

scaffler (0), 10 jaar geleden

hoi ferrie

thanks a lot

ga zo gauw ik thuis ben dit nalopen
laat men bevindingen dan hier weten .

nog een vraagje als het mag
weet u soms een goed adres waar stukken voor de sebring vlot en betaalbaar te verkrijgen zijn
hier in belgie is niet veel te vinden , buiten de officiele chrysler garage die hier samenhangt met mercedes .
dan weet je al waar je voor staat als je daar iets van moet hebben !!!!!


mvg danny

scaffler (0), 10 jaar geleden

hallo

vandaag toch maar even bij bevriende garagist geweest .
heeft de ophanging volledig nagezien en geen gebreken gevonden .
gekeken naar speling op de lagers - geen te vinden
banden nagelopen en geen ongelijkmatige slijtage .
banden allemaal op opgegeven druk gezet - waren alle 4 verschillend .

enig puntje , linkse draagarm voor had een zeer klein beetje speling,maar zou geen kwaad kunnen !!!! ???

het getokkel gebonk zou een beschermkap onder de wagen kunnen geweest zijn heeft deze met een vijsje vastgezet en heb voorlopig het getokkel nog niet gehoord
maar heb er nog niet mee op de autostrade geweest , dus nog effe afwachten.

MAAR HEB NOG STEEDS HET GEVOEL DAT ER TOCH NOG IETS SLEEPT OF SLIJPT .
ben er niet gerust op .

heb opgemerkt dat ik men handrem optrek ( deze gebruik ik nooit) dat ik gewoon kan doorrijden , zou daar iets van kunnen slepen ?
is er iets aan de transmissie iets dat zo`n
geluid kan veroorzaken ? schakelt goed en vlot - transmissieolie nagekeken was ook prima = mooi rood en op peil .

remmen nagekeken - zijn nog zogoed als nieuw .


weet niet meer wat ik ervan moet denken - dus alle suggestie`s en ideeen meer dan welkom


alvast bedankt

mvg danny

kaleido 1 (1620) PRO, 10 jaar geleden

Zit de handrem binnenin de schijven , zoja , dan zou daar de boel wel eens los in kunnen liggen , omdat deze ook niet werkt.

scaffler (0), 10 jaar geleden

hoi Ferrie

ga morgen overdag eens kijken of dat het geval is .
was ik trouwens vergeten te zeggen tegen men garagist (handrem)

dom dom dom !!!!

thanks Ferrie .

scaffler (0), 10 jaar geleden

hallo

voor alle zekerheid vandaag in 2 bandencentrales geweest om te kijken wat het nu werkelijk is
uitkomst bij beide = rechter voor wiellager is versleten of uitgesleten
nu even kijken waar ik er 1 kan vinden !!!!

heb even gaan kijken op verschillende site`s maar daar blijkt toch bij 1 of de andere foute info over de lager op te staan
bij de 1 heeft hij 4 bouten , bij de andere 3

weet iemand welke de juiste is ?
zou zonde zijn de verkeerde geleverd te krijgen .

kan de lager er ook niet op voorhand uithalen , heb de wagen nog nodig om te gaan werken.


mvg danny

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Sebring of stel zelf een nieuwe vraag.