close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Sebring: Wanneer distributieriem vervangen?

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Ik ben van plan een Chrysler Sebring LE 2.0 aan te schaffen met 126.000 km op de teller.
Weet iemand wanneer ik de distributieriem moet vervangen of wanneer deze vervangen had moeten worden?

Geplaatst door

MMK (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je de zoekfunctie gebruikt, vind je het antwoord op je vraag. Ik heb gezocht en vond onder andere deze:

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i... waarin staat dat de distributieriem bij de 2.0L na 168000 kilometer vervangen moet worden.

Als je een onderhoudsboekje hebt, kun je daar in kijken. Zo niet, ik heb ergens een onderhoudsboekje waar het in staat, als ik het gevonden heb laat ik het wel weten.

jvr 0

10 jaar

Zojuist even gekeken in mijn onderhoudsboekje 2001 (Chrysler/Dodge/Jeep), daar staan diverse motortypes in:

Distributie 2.0 vervangen bij 144, 168, 192 (aantal maanden of X 1000 km).

Dus vervangen is niet onverstandig aangezien de 144 maanden (12 jaar) is overschreden.

jvr 0

10 jaar

Die 144,168 en 192 zijn de km standen x1000.
De tijd is max 6 jaar,dus vervangen bij wat het eerst komt en bij twijfel altijd meteen vervangen,je zou de eerste niet zijn en zeker ook niet de laatste die hier mee de mist ingaat en voor een hoge reparatie kosten post komt te staan.

thei11316 0

10 jaar

De getallen stellen inderdaad kilometers x 1000 voor en tevens het aantal maanden. Dus omgerekend 12, 14 en 16 jaar. Tenminste, volgens mijn boekje, wellicht dat er later een wijziging is geweest waardoor deze tijden korter zijn geworden (de zes jaar die thei noemt). Ik wilde hier een afbeelding weegeven van de pagina uit het boekje, maar dat is me even niet gelukt.

En inderdaad bij twijfel vervangen, want van wat ik gelezen heb betreft het hier een interferentie motor, wat wil zeggen dat de kleppen en zuigers elkaar kunnen raken als de distributieriem verkeerd is gemonteerd, of onderbroken raakt met ernstige schade tot gevolg. Bij non-interferentie motoren is deze afstand altijd groot genoeg (ook bij gebroken riem) waardoor er geen schade aan de motor kan ontstaan. Het ontwerp van de motor is daardoor dus anders. De Chrysler Saratoga 3.0 v6 heeft bijvoorbeeld een non-interferentiemotor.

jvr 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Sebring of stel zelf een nieuwe vraag.