hallo
sinds een week heb ik een probleem met m.n 5e vesnelling, het gebeurde als volgt.
ik reed in z'n 5 rond de 110 / 120 Km op eens hoorde ik een raar geluid ( niet hard ) en voor ik het wist ging m'n toerental omhoog, koppeling in en terug naar z'n 4 waar ik verders geen problemen mee heb. als ik hem nu in z'n 5 zet is het een soort "vrij" geworden, ook voel ik geen weerstand wanner ik hem in z'n 5e versnelling zet. dit is het eerste probleem.
m'n 2e probleem is dat de kachel niet warm wordt, de radiator slangen woren wel warm maar binnen komt koude lucht. als ik de kachel op de voeten stand zet met de extra blower aan (lucht circulatie in de auto ) wordt het na een tijdje wel warm, maar beslaan de ramen. hoe kouder het buiten is hoe langer het duurt voordat het binnen een beetje warm is, helaas doet er bij de kachel de laatste tijd nog iets niet wat het wel zou moeten doen en dat is de kachel ( blower ) zelf soms gaat de kachel wel aan als ik de deur wat harder dicht doe of als ik door een kuil rijd, ook komt er af en toe een brommend geluid uit de roosters, wat gepaard gaat met soms een snele en soms een langzame lucht stroom ondanks dat de blower vol aanstaat, helaas doet de kachel het nu al een paar dagen achter elkaar het niet, kan het een los draadje / stekkertje zijn ???
alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Versnellingsbak, dat weet ik zo niet, maar ik ben bang voor een revisie of een andere bak,
kachel, in elk geval is je blowermotor ruim op het lager, dat verklaart het brommend geluid, je voorregelweerstand heeft kuren , of je hebt geen goede massa vanaf het dashbord
Kachel niet warm, lucht in systeem, koelvloeistof peil te laag (krijg je ook vaak problemen op gas) gas fout aangesloten, kachelradiateur verstopt of lek, slang van de kachelradiateur lek. een hele hoop mogelijkheden.
Gr
Peco Power
tje he daar wordt ik niet vrolijk van zeg, koelvloeistof peil is goed.
zal ik toch maar even naar de garage gaan.
in iedergeval bedankt voor de info.
15 jaar
bak :
demonteer zijdeksel en je zult zien dat de borgmoer van de 5de gang losgelopen is
waarschijnlijk zal je zijdeksel een haarscheur hebben opgelopen,vaak direct zichtbaar maar even opletten !!
aanjager :
dashboardkastje openen en valbeveiligingsplastic even verwijderen
kijk voor groen/zwarte kabel/stekker verbinding >corrosie ?
veel wasem bij hoge snelheid van aanjager kan duiden op lekkage kachelradiateur
dan heb je dus ook koelvloeistofverlies !
of
waterafvoer naast ruitenwisserbak (onderkant) zit verstopt
zo kan er dus water naar je kachelhuis in komen >ontstoppen die buisjes
regel 1 is echter proeven >koelvloeistof is altijd zoet ,regenwater niet !!
kachelbedieningspaneel zou ik ook even verwijderen,kijk even bij aanjagerdraaiknop op brandpunten/corrosie bij stekker
hallo Frank3137
de wasem komt door het volgende, als ik het een beetje warm in de auto wil krijgen zet ik de kachel op circuleren in de auto, waradoor het op een gegeven moment wat beslagen wordt in de auto, voor de stecker zal ik even kijken bedankt.
15 jaar
Tsja, als je de zooi op circuleren zet, dan loop je ook alle vocht uit je adem te recirculeren, dan beslaat alles heel erg snel (misschien dat je je kunt herinneren dat je wel eens met zijn 2 en in de auto zat op een verlaten landweg oid, de ramen besloegen dan ook heel snel (er werd ook wel wat meer afgehijgd waarschijnlijk ;-)) maar circuleren is de oorzaak van het beslaan. Verder zou ik frank z'n advies opvolgen, die heeft er ook nogal wat verstand van.
Gr
Peco Power
Woensdag gaat ie naar de garage, zal het hier melden als ik wat meer weet.
15 jaar
helaas er moet een nieuwe bak onder, en gezien zijn leeftijd en km stand (bijna 5 ton ) niet meer rendabel.
in iederrgeval een ieder bedankt voor de mogelijke oplossingen.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar