Chrysler Grand-Voyager: LPG in Grand Voyager 2001-2004 AWD?

Bouwjaar: 2001, Brandstof: LPG

Na een heleboel gedoe met mijn huidige auto toch maar op zoek naar een nieuwere.
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om een LPG onderbouw in te bouwen in een AWD? Van alle Grand Voyagers AWD van modeljaar 2001-2004 kan ik er geen eentje vinden waarin LPG is ingebouwd.

Het gaat mij natuurlijk om onderbouw want een tank in de bagageruimte zie ik niet zitten. (of is dat nu juist de reden waarom er geen eentje te vinden is?)

bartf

Geplaatst door bartf (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Grand Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

bartf (0), 12 jaar geleden

Ik heb afgelopen weekend geen awd maar een 2001 ltd gekocht. Er heeft lpg ingezeten. Waar ik nu benieuwd naar ben is of het mogelijk is om de prins installatie die in mijn 1998 grand voyager zit over te bouwen in de niewe. Er zit namelijk net een nieuwe tank en verdamper in. Iemand een idee of dit zondermeer kan?

primera p11 (0), 12 jaar geleden

Waarom is het lpg uitgebouwd?.
Zal wel een flinke boodschap hebben gedaan.
Overbouwen zal best lukken,maar dan moet tie ook nog gekeurd worden.
Ik zou eerlijk gezegd erg huiverig zijn voor het feit dat er al lpg ingezeten heeft.
Je zal niet de eerste zijn die gelijk alles los kan laten trekken omdat de boel ingezakt is.
Zulk geweldige sterke auto's zijn het niet.

bartf (0), 12 jaar geleden

Sorry voor de trage reactie. Waarom de lpg is uitgebouwd is niet meer te achterhalen. Wat ik van de huidige eigenaar (particulier) begrijp is dat 20000 km terug de koppakking gedaan is. Mogelijk is dit oorzaak/gevolg geweest van lpg maar dat is gebeurd voordat hij hem kocht. Verder heeft de huidige eigenaar de airco vorig jaar volledig laten reviseren. Zelf heeft hij er niet veel mee gereden de afgelopen jaren. Voor ieder rammeltje ging hij naar de garage en hij heeft zelf geen enkel idee van auto's. Toen ik de peilstok van de versnellingsbak eruit trok wist hij niet eens waarvoor deze was en dat was beslist niet gespeeld. Het is 100% zeker geen handelaar want, en dan zal ik vast iemand beledigen, die vind ik altijd verdacht. Van onderen is de auto kurkdroog. Het interieur vertoont zeer weinig slijtage en is brandschoon maar niet recent schoongemaakt. Er is duidelijk het normale onderhoud aan gepleegd. Wat voor dit soort auto's bijzonder is, is dat alle lampjes van binnen werken en dat alle elektrische onderdelen behalve 1 stoelverwarming werken. Natuurlijk kan er altijd wat aan mankeren maar dat gevoel kreeg ik in dit geval beslist niet. Ik snap dat je huiverig zou zijn en dat was ik aanvankelijk ook maar ik kan niets verdachts vinden. Het blijft altijd een beetje een gok en dat is dan ook een tweede reden waarom ik mijn huidige LPG installatie die vorig jaar vrijwel vernieuwd is erin wil overbouwen. Dan ben ik in ieder geval niet 2 mille kwijt voor iets dat problemen oplevert. Ik snap dat de boel nog gekeurd moet worden en dat dit inclusief aanvullende onderdelen geld gaat kosten. In het allerergste geval blijven we voorlopig alsnog benzine rijden.

Wat bedoel je met ingezakt? De auto is wel uitgevoerd met Nivotronik en ziet er op het oog strak en recht uit en heeft zonder overdruk in het systeem een knappe bodemvrijheid. Bij het belasten van de achterzijde gebeuren geen opvallende dingen. Een LPG installatie moet hij makkelijk kunnen dragen. Of bedoel je iets anders?

primera p11 (0), 12 jaar geleden

Ik bedoel dat als tie op lpg gereden heeft,dat de klepzittingen weleens aan het eind kunnen zijn.
Dan moet de boel uit elkaar en dat is vaak de reden dat de auto weggedaan word.
Dat kost een hele bak geld.

bartf (0), 12 jaar geleden

Daar heb je gelijk in. Met mijn 98er ook gehad. Hoop sleuteltijd en bleek uiteindelijk niet eens het enige probleem te zijn. Later toch alsnog de verdamper vervangen. Helaas dus nu de bak naar de knoppen. Zit je dan met een net gereviseerd blok. Misschien stom maar toch de gok genomen.

Weet je toevallig of het kleppenblok van een 98 identiek is aan het volgende model? Onder de kap ziet de boel er wel anders uit maar ik kan niet goed zien of dit ook voor het blok geldt. Kan ik de gereviseerde kleppen en zitting wellicht oversleutelen als toch blijkt dat de boel niet lekker zit. Of is dat een heel erg domme gedachte?

Kan ik eea uitsluiten met een compressietest?

primera p11 (0), 12 jaar geleden

Idd lektest of compressie test.

bartf (0), 12 jaar geleden

Gaan we doen. Bedankt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.