close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Voyager: motor hapert

Bouwjaar: 1996, Brandstof: LPG, Motorcode: 2,4i

Hallo allemaal
ik hoop dat jullie mij kan helpen.
mijn motor hapert bij bepaalde snelheid meestal onder de 1500 toeren.hij doet bij benzinne en op gas.
bobine en kabels en bougie vernieuwd maar probleem blijft.
heeft iemand hier ervaring mee .

gr.jim

Geplaatst door

bentley (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wanneer zijn de bougies voor het laatst vervangen?

Red Heat 0

17 jaar

Ik heb 't maand geleden vervangen, maar de kabels en bobinne twee weken geleden.
bobinne en kabels bij de dealer gekocht.

bentley 0

17 jaar

kerel ik denk dat ik t weet....
speling op je distributieketting

ik heb zelf ook een '96 ram van TURBODIESEL gehad, had de zelfde klachten ook ook meest te merken bij lage toeren..
nu weet ik niet hoe het zit met jou motor maar ik had een DISTRIBUTIEKETTING
deze zou ooit levenslang moetten blijven zitten, lekker onderhoudsvrij! zeiden de bouwers in oostenrijk...
toch kregen veel voyagers en doges speling op de ketting (of knapeten gewoon) waardoor er mm afwijkingen kwamen en de motor niet echt op tijd bleef staan wat hakken en stotteren ten gevolg had(ja ook diesels staan op tijd).
latwn uitlezen bij dealer ketting laten vervangen en over met de klachten.

heb je geen distributieketting, moet je verder zoeken...

groet menno (by the way heb nog dakdragers en nog twee org wieldoppen liggen interesse? :=)

menno7653 0

17 jaar

Hoi Menno

Ik heb een riem geen ketting, trouwens die zijn 3maanden geleden vervangen.van horen zeggen zou het messchien
de lmm (luchtmassameter) zijn maar waar zit die ,weet je dat toevallig.

Sorry maar ik heb geen interesse voor jou aanbod.heb ik al.

gr.jim

bentley 0

17 jaar

Beste mensen

wie weet waar de luchtmassameter zit bij een chryler voyager 2,4 i op lpg
gr . jim

bentley 0

17 jaar

Ik zou ergens tussen het luchtfilter en het inlaatspruitstuk zoeken. Dat moet maar een klein stukje zijn.

Marijn

Red Heat 0

17 jaar

Hoi Marijn

bedank ik zal even gaan zoeken.als ik het kan vinden.

gr jim

bentley 0

17 jaar

als het geen lpi is heeft de lmm geen invloed op gas en kan dit uitgesloten worden.

asx 0
badge

17 jaar

Ik heb naar gekeken maar hij is schoon zit wat olie in heb ik schoon gemaakt er zit een ja hoe noem je dat een stekker die aan het lmm zit wat is dat dan.

bentley 0

17 jaar

ik heb de lmm sensor gekeken maar de veer die tussen zit is aan het einde toe denk ziet er niet zo best uit
heeft dit ook messchien invloed dat hij op bezinne en gas zo hapert.

bentley 0

17 jaar

Ik heb niet echt een oplossing maar wel een paar mogelijke punten om te controleren.

Op jou bouwjaar zit een zogenaamde TPS (Throttle Position Sensor), deze sensor controleert de openingshoek van je gasklep, de stand en data van de gasklephoek wordt doorgegeven aan de PCM (Power Control Module) samen met data van andere Sensoren wordt een lucht / gas / benzinemengsel berekend.

Indien nu deze TPS niet naar behoren funtioneert is het goed mogelijk dat het brandstof mengsel niet juist berekend wordt, waardoor haperingen ontstaan.

Je kan op jou wagen via de kilometerteller zelf alle storingen uitlezen, hoe dit gaat weet ik niet meer precies, ik geloof dat je door de dagteller knop in te houden en het contact een aantal keren aan en uit te draaien de codes met tussenposen op de teller verschijnen, er bestaat een lijst met de betekenis van al deze codes.
Ik ga je de website waar dit te vinden is nog laten weten.
Je kan natuurlijk ook naar de dealer met het verzoek om de boel professioneel uit te lezen.

http://www.allpar.com/fix/codes.html

Ton

gamgra 0

17 jaar

beste Jim,

als de voyager van jou al het nieuwe type is dan kan het zo zijn dat het inlaat spruitstuk pakking kapot is.
ik heb dit zelf namelijk al 2 keer meegemaakt.
je kunt dit controleren door wat remmen reiniger tijdens draaien van motor op het inlaat spruitstuk te spuiten en dan kijken of toerental veranderd.

sucses
Bart

Hoi Ton

Bedankt ik zal het even proberen,als het lukt tenminste , je leest het wel terug.
nogmaals bedankt.
gr.jim

ik heb het geprobeert maar wijs geen code aan.

bentley 0

17 jaar

Hoi Bas.
bedankt voor jou reactie
ja het is de nieuwe type en ik zal het proberen, maar als het toerental veranderd is het dan goed of fout.
sorry maar waar moet het inspuiten is er een bepaalde manier voor.
gr.jim

bentley 0

17 jaar

als tijdens het spuiten van remmen reiniger het toerental veranderd dan is het niet goed, dan is de spruitstuk pakking kapot.
let er wel op dat je niet op de bougie kabels spuit anders kan er een steek vlam ontstaan.

groeten
Bart

oké maar waar moet ik het in spuiten , moet ik een bepaalde onderdeel loshalen om het inte spuiten.
gr.jim

bentley 0

17 jaar

je moet het met lopende motor gewoon op het inlaatspruitstuk spuiten over de hele lengte van het spruitstuk.

groeten
Bart

Hoi Bart

ik heb het geprobeerd maar de toerental blijf netjes lopen

gr.jim

bentley 0

17 jaar

Eventuele storing uitlezen: (Staat in Haynes)
Contactsleutel achter elkaar naar contact draaien (lampjes gaan aan) dus aan-uit-aan-uit-aan (Niet starten)
Als er een storing is geconstateerd in het motormanagementsysteem, gaat het "Service engine soon" lampje één of meer tweecijferige codes knipperen, gewoon het aantal keren knipperen tellen per cijfer. Aan de hand van deze getallen kan je in Haynes opzoeken wat ongeveer de storing is. Code 55 betekent: "einde van de berichten". Is trouwens je "Service Engine Soon" tijdens de storing gaan branden? Volgens mij moet dat zo-wie-zo gebeurd zijn, wil er een storing instaan om uit te lezen.

Loekenzo 0

17 jaar

motor engine lampje hoeft niet per se te gaan branden, maar is het probleem ontstaan na het wisselen van de bougies??
Zijn deze "boze geesten"van het merk dat je uitspreekt als een soort paddestoel? (CHAMPION) Amerikanen hebben om de 1 of andere reden iets tegen die bougies, ik heb er al vaker ellende mee gehad, goedlopende motoren die na een "servicebeurt"ineens beroerd liepen. Ook zou ik de elektrode afstand even checken, vaak draaien mensen bougies er zo klakkeloos in, want ze zijn ja nieuw, maar ze vallen in de fabriek van de lopende band op een bult en de elektrodes staan soms wat te dicht hierdoor en ook dat wil nog wel eens een overslaande (hikkende) motor opleveren.
suc6
Peter

Mercury 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.