Tijdens een rit is de motor slecht gaan lopen en na controle bleek dat bij cilinder 1 en 3 de tuimelaars(lagering) losgelopen waren.
Dit is naderhand gerepareerd.Het gaat om een 2,5 turbo diesel uitvoering met 268.000 km.(VM-Motori-type DM00.)
2 hydraulische klepstoters zijn toen ook vervangen.Na de reparatie werd de motor gestart en sloeg vrijwel meteen op hol.Olieniveau bleek naderhand 5 a 6 cm boven niveau te staan.Mij blijkt dat doordat de tuimelaars los zaten,er tijdens het doorrijden diesel onder de zuigers 1 en 3 is gekomen waardoor het olieniveau is gestegen.Door dit hoge niveau is er olie via de carterontluchting in de motor gezogen waardoor hij na reparatie op hol sloeg.Dit is mijn mening.
Kan het op hol slaan van de motor ook nog een andere oorzaak hebben na dit probleem?Misschien olie via de turbo het inlaatspruitstuk in,of een gescheurde zuiger of cilinderkop?Uit en inlaatspruitstukken zijn gedemonteerd inclusief de turbo.
Misschien dat ervaren Chryslermonteurs hier op het forum meer ervaring mee hebben en dit vaker meegemaakt hebben.
Graag jullie visie hierop.AUB spoedig een antwoord want ik ben de auto voor een zwager aan het repareren in Spanje,ben nog slechts enkele dagen hier op "vakantie"...
Geplaatst door chrysler (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Grand Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
2 Reacties
br0ns (0) PRO, 16 jaar geleden
wat jij zegt lijk het meest logische maar van welke tuimelaars zijn de lagers er uit gelopen in en uitlaat ? zo ja dan is volgens mij je diagnose goed
chrysler (0), 16 jaar geleden
Heb alles terug gemonteerd,en olie en koelvloeistof op normaal niveau gevuld en motor loopt nu normaal.
Was inderdaad diesel die bij de olie is gekomen en die via de carterontluchting de motor op hol liet slaan.
Door een beetje miscommunicatie (mijn technisch spaans is niet 100%) dacht ik eerst aan een gescheurde cilinderkop of een turbo probleem)
Bedankt voor je reactie.