Chrysler Grand-Voyager: wie helpt mijn uitdaging weer op de weg te krijgen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5TD

Ik zag het als een uitdaging.

Mijn ervaring in verleden heeft geleerd dat een Chrysler of Dodge probleem vaak evt eenvoudig is op te lossen zonder dure garage reparatie van een evt brandstofpomp te vervangen zonder dat daar de oorzaak in zit.

Zo kocht ik laatst een Dodge 2.5TD 1999 met start problemen.
Autoi viel nu en dan uit onder rijden en wilde nu niet meer starten.
Na aanschaf kwam ik met toeval een Voertuigdiagnose tegen onder een hoop rommel achter de stoel.
Nu weet ik niet als hierin de oorzaak zit of dat deze een oude reparatie was maar ik zou graag willen weten wat hiermee wordt bedoeld om na te trekken.
Het betreft een van;

Bosch ESI [tronc]
Voertuigdiagnose SIS/CAS

Voertuig Chrysler/Voyager 2.5 TD
Land van productie A
Cilinderinhoud Vermogen 2.5/85 Kw
Motot aanduiding VM HR 425 CLIEE
Bosch- sleutel CHR 510
Bereik Volledig
Systeem Motorregeling / EDC 15V 5.5

HAUPTRELAIS
Eintrag in Fehlerspreicher; Mogelich - kl. 30 zum Hauptrelais KL 30 und Hauptrelais KL 86
Auswertbare Istwert; Nicht mogelich - Motorsteuergerat pin 42 zum Hauptrelais KL 85
Leitungen und Kontakte zum Hauptrelais prufen; - Motorsteuergerat Pin 23 / 45/ 68 zum Hauptrelais KL 87.

Hierbij zijn nog enkele tekeningen met schetsen die ik evt als ondersteuning u kan toe mailen voor diegene die het net als mij als een uitdaging zien om deze auto weer op de weg te krijgen.

Wie kan me helpen....?

Gerard

Jilt

Geplaatst door Jilt (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Grand Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

br0ns (0) PRO, 16 jaar geleden

Kijk even naar het midden console soms wilt het massa draad van het paneel wel eens weg fikken en dan is er geen comunicatie meer mogenlijk voor de bus draad.

Of anders even het klokken paneel los halen en daar aan rommelen dan wilt hij het ook wel eens doen dan weet je waar het aan ligt

Jilt (0), 16 jaar geleden

hey geweldig br0ns dat je zo snel reageerd.
De aarde draad was voor mij ook een van de eerste dingen die ik had bekeken.
Deze was al gesoldeerd zwarte aarde kabel ( doorgemeten goed), maar waar deze heen gaat onbekend.
Kon hem niet zover volgen het dashbord in.

Zal nu even kijken naar de klokken panneel.
Hopelijk kom ik daar iets tegen wat het euvel is.
En zo mogelijk gaat daar het aarde kabeltje ook heen.

Jilt (0), 16 jaar geleden

de zwarte kabel was inderdaad een aarde aan het frame.
Achter de klokken zat geen los kontakt.

Wel heb ik zowel de radio als carkit los gemaakt.
En nu krijg ik een ton te horen wanneer de sleutels in kontakt zitten terwijl de deur openstaat, dit deed hij voorheen niet.
Toch weer een stukje naar beter, maar nog niet helemaal.
Zo heb ik nog een paar vragen.

Er zit een losse draad zwart/groen los met stekker achter de radio----- waar dient die voor?
De aarde kabel is los gemaakt van de kachel paneel... heeft de orginele kabel dan nog een functie?
En zo nu en dan krijg ik steeds de startblokering weer terug en dat terwijl ik de orginee sleutel gebruik of een neiuwe set sleutels met ontvanger monteer. Moet ik nu elke keer de accu los gooien om te resetten of kan dit ook eenvoudiger.

br0ns (0) PRO, 16 jaar geleden

als die massa kabel van het kachel paneel is door geknipt en ze hebben een nieuw draad van het paneel naar massa gemaakt dan heeft het orginele draad dan geen zin meer.

Maar soms moet je ook het kachel paneel opnieuw inleren soms niet. Dit doe je als volgt.
Motor Starten
Kachel vol open
Kachel op koud
en dan Airco en Knokje linksonder (dacht dat het sproeien uit me hoofd was) te gelijk in drukken dan gaan alle lampjes branden en dan gaat hij opnieuw inleren

Jilt (0), 16 jaar geleden

ik heb alles gedaan.
Wel ging alles even branden tegelijk. maar kort daarna knipperde 3x twee de twee toetsen aico en die ernaast ( circulatie )knoppen tegelijk daarna 1 keer de linksboven (achteruit wisser) en dan weer 3 x de andere twee enz enz enz waarbij ook nog steeds de alarm set bleef piepen en kniperen.

Hoorde wel steeds iets grommen achter in het dashbord ( motortje)

Wanneer ik het kontakt weer afzette bleef de alarm set en het kachel paneel weer als vanouds tegelijk knipperen.

Ha wist dat het niet eenvoudig was met dit soort auto's maar ik zal er achter komen wat het is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.