auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Chrysler Grand Voyager: airco

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5

Beste heren,

Wie kan mij het vulgewicht zeggen van een Chrysler Voyager 2.5 diesel, ik heb vier verschillende vulgewichten door gekregen, 910, 710, 850, 820 gram.
Voordat ik ga servicen wil ik eerst zeker zijn.

Ik heb gisteren drukmeting gedaan en de oververhitting / nakoeling berekend en klopt volgens mij niet.

Op de lage druk heb ik gemeten 6,6 bar(e)
Op de hoge druk 7,2 bar(e)

oververhitting= 13 K
nakoeling= 11 K

De airco koelt en heb ik lucht uitlaat verdamper gemeten en geeft 7°C aan, volgens de klant hapert of scheelt er iets met de airco.

Geplaatst door

TheoStek (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heeft de chrysler voor en achter airco (dus apart regelbaar)?
voor een voyager diesel uit 2000 staan de volgende vulgewichten voorgeschreven;
alleen airco voor 960 gram
airco voor en achter 1360 gram.
Is de auto uitgerust met een blokventiel?
Wat ik uit je schrijven kan opmaken kan ook het blokventiel
defect zijn.
Mvrgr, Pascal

Pascal8382 0

17 jaar

Hoi Pascal,

Ik heb een correctie moeten maken en net nog gebeld met de klant, het bouwjaar is 1999 Grand voyager 2.5.

Nee de auto is niet voorzien van airco v/a.
Jawel de auto is voorzien van een blokventiel.

groet, Theo

TheoStek 0
badge

17 jaar

Dan hou maar 960 gram aan.
Indien de 2 drukken nagenoeg gelijk blijven (tussen de 1 en 2 bar verschil) moet
je toch aan een defecte blokventiel gaan denken.

Groetjes, Pascal

Pascal8382 0

17 jaar

Ik zal je vast zeggen blok ventiel zit VAST aan de Verdamper ongeveer de tijd van verdamper vervangen 6 á 6,5 uur in normaal werk tempo.

Maar die drukken zijn niet goed !!

Lage druk moet bij voyager ongeveer 2 tot 4 bar zijn en hoge druk van 8 tot 11 bar

br0ns 0
badge

17 jaar

Nou ik kom er niet aan uit, de berekening is goed maar wat ik niet begrijp is dat de luchtuitlaat verdamper 7°C is, terwijl bij een zuig druk 6,6 bar overeen komt met een verdampingstemperatuur van 30°C.
Hiermee kan nooit een temp van 7 graden bereikt worden.

Maar goed, zaterdag zal ik misschien meer te weten komen en zal ik iets laten weten.

Toch bedankt voor het mee denken.

TheoStek 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.