close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Grand-Voyager: motor valt uit tijdens rijden.???

Bouwjaar: 1998, Brandstof: LPG, Motorcode: 3.3i.v6

Mijn wagen rijdt sinds 8 maanden op G3 prins syst.(laatste nieuwe) Bij Km stand 175.000 Km nu 199.900.
Wat begon als een tikkend geluid v/d achterste 3 cilinders.!
Waarschijnlijk de kleppen of zittingen omdat deze nog niet vervangen zijn door de gesinterde klepzittingen. die geschikt zijn voor gas.
Goed , heeft men mij gezegd daar kun je rustig nog mee rijden (let wel op olie pijl).
Maar dit heeft niet lang geduurd en de motor valt compleet uit tijdens de rit .
Bij het opnieuw starten klinkt het dan echter of de compressie druk via de uitlaat naar buiten wordt gewerkt.
De auto maar laten afslepen naar een monteur.
Deze heeft tot nu toe alleen de kleppen deksel verwijderd en er blijkt een klep stotter finaal door de tuimelaar heen gegaan te zijn.Zit een gat in.
En heeft geconstateerd dat er erg veel sludg aanwezig is in het blok .
Wat voor mij uitziet als een dikke pasta of stroop.

1 Kan mij iemand zeggen wat er nog meer aan de hand kan zijn in het blok.

2 Hoe komt deze sludge tot stand .

3 Is het verstandig om zo'n blok te laten reviseren cq schoon maken of gewoon een goede tweedehandse er in te zetten.

Alvast bedankt. Marco

Geplaatst door

Ace1 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

sludge is olie +water => dus of een lekke koppakking, of een scheur in de kop/blok. Je bent nogal gehecht aan de voyager denk ik, anders had je niet bij zo'n hoge km stand d'r nog gas op gezet.
Als je het blok laat reviseren, dan heb je alles weer nieuw erin en kun je dus uitgaan van een lange levensduur, bovendien wordt dan alles aangepast aan gas. Als je een ruilmotor plaatst weet je niet wat er meegebeurd is en hoe lang deze het volhoudt. De afweging is meestal de inhoud van de portemonnee.

Mercury 0
badge

17 jaar

Als je een lekke koppakking of en scheur in de kop/blok hebt moet deze toch Olie of koelvloeistof gebruiken!
Maar dat is niet het geval.
De sludge is ook echt zwart en aangekoekt of dik en stroperig.
En mmm de auto hebben wij ook pas 8 maanden in ons bezit.
Was het dan niet verstandig om er zo laat gas in te bouwen?
Bij oldtimers gebeurt het toch ook op late leeftijd .
En ik ben al echter aan het overwegen om een nieuw blok te kopen meteen aangepast op gas.
Ben in ieder geval een aantal opties aan het bekijken of revisie of toch maar nieuw.!

Ace1 0

17 jaar

Dit soort auto's valt en staat met het onderhoud en gebruik (misbruik) door de vorige eigenaars/berijders. In een 8 jaar oude auto zou ik zelf geen gasinstalatie van zo'n 2000 euro meer in laten bouwen, maar die keus is natuurlijk voor je zelf, sludge is normaal gesproken grijs van kleur en is een emulsie van olie en water, dit wat jij omschrijft is een teken van iets minder goed gepleegd onderhoud, en komt vaker voor bij usa automobielen.
Ga voor een GOED gereviseerd blok met aanpassingen aan gas. dan weet je wat je hebt en kun je nog weer jaren vooruit.

Mercury 0
badge

17 jaar

Oke

Ik weet voldoende hartelijk bedankt voor de info .
Ik ga een nieuw blok bestellen uit de u.s.a en deze meteen geschikt maken voor gas .

Ace1 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.