Chrysler Voyager: motorstoring

Bouwjaar: 1993, Brandstof: LPG, Motorcode: 3.3i

Geachte collega's
heb probleem dat de motor niet aanslaat ben even verder gaan kijken en heb geconstateerd dat deze geen brandstof (gas) krijgt en ook gen vonk geeft !
mijn vraag is dus ook waar zou dit aan kunnen liggen ?
alvast bedankt voor jullie medewerking .
mv.groet Paul van Ziel

ziel0077@adsl-standard

Geplaatst door ziel0077@adsl-standard (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

mijn eerste ingeving ???????, bdp-sensor.

Groeten Marcel

ziel0077@adsl-standard (0) PRO, 17 jaar geleden

bdp sensor ??
nooit van gehoord hoe kan ik dat controleren en waar vind ik die??
mv.groet Paul

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Nooit van een bdp sensor gehoord en toch een prof?!

Denk trouwens ergens anders aan als oorzaak. Heb je toevallig abrupt geremt en toen direct in zijn achteruit gedaan? Vertel es ff! Dan ligt het aan de grote stekker verbinding aan de linker zijkant van de motor, typisch kwaaltje. Daar zijn enkele draden (bij lpg) afgetapt en veroorzaken de ellende. Dat komt omdat de draden aan de krappe kant zijn en wanneer je nu abrupt achteruit rijd zal je motor aardig kantelen en de draden lostrekken.
Of er is een relais stuk aan je linker binnenscherm, volgens mij de 2e van voren af. Komt niet heel veel voor maar kan wel. Dradenbundels kunnen ook een bron van ellende zijn, maar daar zal ik nu maar niet over beginnen. Kontroleer dit eerst maar eens.

Sytze

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

een professional die nog nooit van een BDP-sensor heeft gehoord ??????, die ken ik niet.

De BDP ( oftewel Bovenste Dode Punt- Sensor, vind je aan het vliegwiel, dus ter hoogte van je koppelingshuis, en deze registreert het Bovenste Dode Punt, oftewel het moment waarop ontsteking/inspuiting hoort plaats te vinden. Deze kun je doormeten, maar het beste is het signaal te schrijven met een scoop, zodat je kunt zien WAT hij registreert, ofdat de spanning hoog genoeg is, en OF hij wel iets registreert.

Als je dus geen PRO bent, wat ik dus vermoed, dan kun je deze het beste laten testen in een garage, of hem gewoon blind vervangen, en hopen dat hij het dan wel doet.

Groeten Marcel

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

fok sytze man, das lang gezien da'k jouw geleden heb !!!!!!!!!!

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik bent echt!

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

ik zxie het

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Biertje dan maar.....? Of liever een worstje, hahaha!

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

nee, geen worstjes, heb net een volgende fles slootwater opengetrokken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.