Chrysler Voyager: ploft en knalt in uitlaat

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.4se

Mijn voyager 2.4se uit 1996 heeft het volgende probleem , als ik hem start en als de motor koud is dat loopt hij als een zonnetje,
maar komt de motor op bedrijfs temperatuur dan begint deze te stotteren en onregelmatig te lopen , te knallen uit de uitlaat.deze wordt dan rood gloeiend. Het lijkt op onverbrande benzine in uitlaat.
Ik heb deze auto al 2 jaar en in het begin was het nog niet altijd zo af en toe deed hij het , maar nu is het altijd als deze warm wordt ,
en als ik de moter stil zet en na 5 min start start deze weer gewoon.
is al bij diversen dealers geweest en kunnen het probleem niet vinden
Bij uitlezing van de computer geeft deze aan dat er een ignition failure is , de cilinders 2 en 4 doen het niet goed ????????, als ik de bougie doppen hier van afhaal is het het zelfde knallen en stotteren,
Ddus ontsteekings blok met kabel vervangen maar heeft niet geholpen, computer vervangen heeft ook niet geholpen,ik heb ook de thermostaat al vervangen. nokkenas sensor vervangen.
resetten computer helpt ook niet ,verstuiver vervangen, brandstofreiniger (liters) toegevoegd.
niet van dit alles heeft geholpen.

kan het ook aan de katalisator liggen of de lambda zondes,deze is namelijk leeg gehaald.( bij vorige eigenaar)
en heeft dit invloed op het regelen van computer
en als ik deze dan ook vervang en het helpt niet ben ik weer een paar honderd euro kwijt voor niets.

waar kan in nog meer zoeken ,
krukas sensor?????
andere sensoren,
bedrading????
stekkerblokken??????

wie o wie kan mij helpen.
wie heeft een gelijksoortig probleem gehad ???????
en alle kleine beetjes helpen.


ik weet het niet meer. ik wordt er een hopeloos van
een hoop geld weg en geen resultaat. en het is een heerlijke wagen als deze goed rijdt

Vriendelijke Groeten

Sjaak van Straaten

Radeloos

Geplaatst door Radeloos (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

normaal gezien, heeft het leeghalen van de kat geen storingen tot gevolg, mits er achter de kat niet een tweede lambdasonde is geplaatst, dan kan dit wel, omdat deze dan registreert dat er iets fout is met de kat.

Het knallen en ploffen kan dus wel liggen aan de ontsteking, hierdoor lopen de andere cilinders wel, maar komt het onverbrande mengsel van cil 2 en 4 in de hete uitlaat terecht, en gaat hier ontbranden, wat dus de knallen tot gevolg heeft, en die roodgloeiende uitlaatpijp.

Ik neem aan dat het om een 4 cil gaat ????, en wat voor type ontsteking heb je, is dat 1 bobine, met kabels via een verdelerkap, of 1 onstekingsblok waar de kabels uitkomen, of heb je losse bobines per cilinder ( Dus dan geen dikke bougiekabels.).

Groeten Marcel

Radeloos (0), 17 jaar geleden

Hoi Marcel,

de tweede lamba sonde zit er wel in en is aan gesloten, moet ik deze door verbinden of het stekkertje loshalen,
of er uit halen en ophangen in de buiten lucht , en de uitlaat bnatuulijk af dopppen
het is een 4 cilinder uitvoering met 1 ontstekingsblok

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

ik weet niet hoe je dat kunt omzeilen. De beste methode is om er een kat tussen te zetten, maar 100% garantie dat dan je probleem helemaal over is kan ik niet zeggen.

Je hebt dus wel het hele ontstekingsblok vernieuwd door een nieuwe ??, ( niet van de sloop ofzo ), en je weet ZEKER dat ja alle bougiekabels goed hebt aangesloten ????,

Ik begin nu vanaf het begin he, zolas ikzelf een storing zou behandelen als ik er 1 onder ogen kreeg.

Groeten Marcel

Radeloos (0), 16 jaar geleden

bijna een jaar verder en nog geen oplossing

hellbat (0) PRO, 16 jaar geleden

dat zal zo ook lang duren, als het bijna een jaar duurt voordat je antwoord geeft op een vraag.

Radeloos (0), 16 jaar geleden

Sorry Marcel,

is mijn eigen schult dikke bult
volgens de geleerde zeggen dat hij in noodloop draait
en dat het of een vacum of map sensor probleem is
als ik het niet vindt gaat de auto naar karel oto in katwijk daar weer eens proberen

Groetjes,
Sjaak

hellbat (0) PRO, 16 jaar geleden

toch nog eens een keer laten uitlezen lijkt me na een jaar geen onverstandig idee.

Kijk eerstu, of die cilinderoverslag recentelijk nog is voorgekomen, en anders welke fouten daarnaast instaan. Misscien is het gewoon een kwestie van een zender met kuren.

Groeten Marcel

Mercury (0) PRO, 16 jaar geleden

In Katwijk ben je met een chrysler aan het juiste adres, die hebben d'r alles voor, karel z'n pa deed al in amerikanen, daar zit meer dan 60 jaar ervaring.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.