Chrysler Grand Voyager: problemen automaat

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.8

Hallo,

ben sedert eergisteren terug trots bezitter van een voyager,vorige was handgeschakelde 2.4 16v,nu als ik hem gekocht had had men mij gezegd dat de voeler of hoe noemt zoiets(denk prndl swiffer)moest worden vervangen dat ze dit bij Chrysler hadden uitgelezen.Nu kom ik met deze wagen naar huis,krijg ik daar een klop(net zoals je handgeschakeld van 4de naar 2de zou gaan)toerental vliegt de hoogte in,mijn snelheidmeter doet niks meer en rond alle tekens(P,R,N,D,3,L)staat een vierkant en de wagen bolt gewoon uit,kan verder rijden maar schakelt niet meer op blijft gelijk in 1 ste rijden,plezant op de snelweg.Na een paar keer gas geven zijn we terug weg,15min later terug hetzelfde maar nu slaat hij gewoon in toeren ne keer en plots is het gedaan.Binnen gegaan bij Chrysler,3 foutmeldingen,te zwakke batterij ofwel batterij losgeweest,en dan nog 2 fouten,deze gewist en hebben ze ermee gereden,niks alles in orde,rijd naar huis en??terug hetzelfde bonk,toerental omhoog,snelheidsmeterweg en alle blokjes rond de tekens zijn erweer opeens houd hij hem terug in en hup we zijn weer vertrokken en nu zonder problemenen gisteren in het centrum van Kortijk daar gaan we bonk uit,liche schok alles gaat weer,enzo verder.oliepeil is goed,weet wel niet of filter is vervangen.Dus 2 verschillende chryslergarage's,alletwee uitgelezen,1ste alles is in orde,2de die voeler(swiffer?)moet vervangen worden.Zijn er hieronder jullie die me dringend kunnen helpen wat zo rijden is niet plezierig hoor.Alvast bedankt,

grts,
Andy.

candyman

Geplaatst door candyman (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Grand Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

jvr (0), 13 jaar geleden

Andy,

Bij schakel problemen (welke soort ook) zijn de volgende stappen aan te raden: transmissie olie + filter vervangen (let bij beide op juiste type!), accu kan nachtje los gelaten worden, uit laten lezen door specialist.

Als de transmissie computer een fout opmerkt schakelt deze de transmissie in een "noodstand", dit is de tweede versnelling (optrekken zal iets minder vlot zijn) en blijft hier in staan totdat het contact is uitgezet. Bij opnieuw starten kan er waarschijnlijk (even) normaal gereden worden, tot hij weer in de "limp-home-mode" gaat.

Als uit de storingscodes blijkt dat de "voeler" vervangen moet worden, kunnen dit verschillende sensoren zijn maar dit is waarschijnlijk de PRNDL-switch (koste mij vier jaar terug 35 euro: ging soms niet achteruit en bleef in 2e hangen. Zelf vervangen en probleem opgelost).


Mvg,
Jvr

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.