close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Grand Voyager: Chrysler uit 96

Bouwjaar: 1996, Brandstof: LPG, Motorcode: 3.3 v6

Hallo,

Ik heb een grand voyager en sinds net een probleem miss..

Ik kwam aan, reed even op benzine en parkeer me auto, even achteruit en dan weer vooruit, in eens een beetje witte rook..
Ik heb toen niet gekeken en ging naar huis, kom net terug, en zie wat vloeistof liggen onder me auto, het was een beetje vettig en wit van kleur.
Rook niet echt een specefieke geur.

Heb hem weer gestart en laten lopen, hij word niet over verhit ook niet na een rondje rijden, ik zou even niet weten wat het zou kunnen zijn en hoop dat jullie miss kunnen zeggen wat het is geweest

Hij is wel net gekeurd door de oude eigenaar en zou het kunnen zijn dat hij er wat overtollig koelvloeistof er uit heeft gegooit??

Gr Dennis

Geplaatst door

Den-men (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dennis,

Als de witte rook uit de uitlaat kwam: heb dat zelf gehad en toen was de koppakking lek (koelvloeistof lekte het blok in waardoor de motorolie licht bruin werd). Liep hierbij ook erg onregelmatig, raakte soms ook oververhit. Maar toen geen vloeistoffen op de grond.

Als alle vloeistoffen de kleur hebben die ze horen te hebben lijkt er weinig ernstigs aan de hand.

De enige vloeistof die er onder de auto mag liggen is condenswater van de airco, maar dan moet je wel airco hebben natuurlijk.


>Als de rook vanaf de voorkant kwam is het waarschijnlijk gewoon vocht dat verdampt van de radiator. Heb ik soms ook 's ochtends als ik bij het eerste stoplicht kom. Was de eerste keer wel even schrikken, maar niets ernstigs dus.



Mvg,
Jvr

jvr 0

14 jaar

Hallo,

Ik heb er geen airco in dus die valt al weg.. haha,
En de rook kwam er echt aan de voor kant uit zat een beetje vloeistof op me bumper en lag wat op de grond.
Pakking lijkt me trouwens ook niet het geval want hij rookt niet,
Had wel de auto even daar voor gewassen maar dan moet dat dus ergens blijven liggen en dan als ik achteruit en voor uit rij er uit komen..

Kwam er wel achter dat hij valse lucht zoog net achter me filter, deed het slangetje goed en nu rijd hij niet zo lekker meer op benzine!
Zal hem zeker even moeten laten afstellen.?

Maar auto,s kunnen toch ook eigenlijk nooit goed op 2 dingen rijden, gas/benzine..

Verder hoor ik ook af en toe een tik onder de motorkap als ik op gas heb gereden en hem uit zet, maar is niet altijd is af en toe, Idee wat dat kan zijn?

M.v.g Dennis

Den-men 0

14 jaar

Dennis,

Kan wat lekkend koelvloeistof zijn dat verdampt. Maar zeker als hij net gewassen is, is de kans groot dat je dat ziet.
Als de afstelling goed is kan een auto prima op benzine en gas rijden. Starten gebeurt meestal wel op benzine waarna het systeen overschakelt op lpg.

Die tik weet ik zo niet, kan van alles zijn.

Mvg,
Jvr

jvr 0

14 jaar

Hallo,

Hij rijd nu totaal niet meer op gas, als ik hem op gas zet en wil gaan rijden valt ie uit, ook wel is onder het rijden...ik heb dan ook bij stationair bijna geen toeren, met benzine is het ook minder maar dan rijd hij teminste gewoon nog
En die tik, zoals ik het noem de, heeft ook met dat gas te maken, ga hem morgen weg brengen en dan gaan ze er naar kijken..

Heb toch het idee dat me radiator gewoon lekt ergens een heel klein beetje dus ga die ook maar vervangen.

Verder een ander klein vraagje, ik heb een automaat en nu valt het me op dat als ik hem uitlaat rollen of als ik van de D naar de R schakel dan hoor je een geluid dat klinkt als een soort, uhm hoe zal ik het zeggen, vacuum gebeuren wat hem in de versnelling zet,. is dat normaal of niet, hij schakeld verder super, geen rare dingen alleen dat geluid.

Gr Dennis

Den-men 0

14 jaar

Dennis,

Dat geluid weet ik wel (soort snel geratel), dat is normaal: je zal dit elke keer horen als er wordt op- of neergeschakeld. Tijdens het rijden wordt dit geluid echter overstemd door andere geluiden (motor, banden, wind, enz.). Maar zet het hem bij stilstand in D of R en je hoort het. Ook bij uitrollen naar een verkeerslicht als er terug wordt geschakeld. Je zal ook om de 10 seconden een tikje horen, dit is een controle signaal van de computer naar de transmissie om te checken of alles in orde is (zo niet, dan zal er in het noodprogramma geschakeld worden).

Het schijnt dat de unit waar dit "ratelen" vandaan komt (op de transmissie) afgedekt hoort te zijn met isolatie om het geluid wat te dempen. Bij mij is het er geloof ik af, maar maakt voor de werking niets uit. Alleen je hoort het wat beter.

Mvg,
Jvr
(1990 Saratoga, A604)

jvr 0

14 jaar

oke gelukkig! dacht al, toch niet weer iets aan me bak.!!

Nou verder geen problemen en een heerlijke auto.!

Bedankt voor uw reakties en ik mail morgen nog wel even wat er met de lpg instalatie aan de hand was

Gr

Den-men 0

14 jaar

Dennis,

Is het probleem inmiddels opgelost?

Mvg,
Jvr

jvr 0

13 jaar

Hallo,

Ja sorry beetje druk,

Maar radiator was overleden, een leiding van me versnellingsbak, schijfen waren op plus blokken dan. dus was een mooie rekening,

Verder hoor ik de Tik/ knal nog, als ik hem uit zet! ( als ik op gas heb gereden en de motor af zet)
Schijnt te komen door dat ik een open luchtfilter heb en dus dat er gas ontsnapt of zo.

Verder valt af en toe me teller weg en me toeren teller, temp meter en me benzine meter.. ook valt dan me automatiche slot weg dus onder het rijden gaat ie dan weer op slot.. ( alles in 1 keer)
Plus ik liet laatst de hond uit en echt waar, me auto ging van het slot af en 1 sec later er weer op!! sleutels lagen boven!!!

Weet iemand miss wat dit kan zijn, keek even naar me zekeringen kastje onder de motorkap en die was een beetje nattig van de olie.. ( onder de deksel )
Is niet zo goed denk ik.

Gr Dennis

Den-men 0

13 jaar

Dennis,

Die tik/knal is dus misschien te verhelpen door een ander luchtfilter te plaatsen?
De diverse dashboard functies werden bij het vorige model door twee stekkers aan de achterzijde doorgegeven (zal nu misschien één stekker zijn) maar deze kan een slechte verbinding hebben of gewoon los zitten (dashboard dus loshalen).

Het vanzelf op/van het slot gaan zou ik zo houden, dat heeft niemand! Maar serieus, vocht gaat nooit goed samen met elektriciteit, dus zou het zekering kastje wel even ontvetten. Wat nog kan is het knopje van de afstandsbediening dat blijft hangen (al is die kans klein). Alleen tijdens het rijden zou je daar geen last van moeten hebben; dan mag de cv niet reageren op de ab.

Mvg,
Jvr

jvr 0

13 jaar

Ja idd dat is als het goed is verholpen met een ander luchtfilter, /dicht.

Verder dat schoon maken van de zekeringenkast, kan dat met contactspre of moet dat met wat anders gebeuren.
En dat stekkertje wat een los contact maakt, moet die in me dashboard zitten? of kan dat. En zo ja kan je me een beetje uitleggen waar hij zou moeten zitten.

Alvast bedankt..

Den-men 0

13 jaar

Dennis,

Als er echt olie in zit, dit droogvegen met een doek. Contactspray alleen gebruiken bij een slecht contact (dus als de contacten gecorrodeert zijn), niet voor het verwijderen van vet. De stekkerverbinding voor het tellerwerk zal er direct achter moeten zitten. Dus even onderzoeken hoe je daar het best bij kunt komen door de afdekkappen van het dashboard te trekken (als deze geklikt zijn) of te schroeven. Deze stekker eventueel licht inspuiten met contactspray en goed vastdrukken.

Mvg,
Jvr

jvr 0

13 jaar

Hallo,

Heb de auto ondertussen maar verkocht, de auto had echt een eigen leven geloof ik.
ik reed op gas, zet de motor uit en boem met rook onder de motor kap vandaan.
Sinds die tijd reed hij niet meer op gas.
lijkt wel of er een storing in de auto zat die deed wat hij wil.

Heb nu een vito gekocht uit 98,
als ik de auto start en hij is warm dan gaat me lampje branden dat me radiateur te weinig vloeistof heeft maar heb gekenen en die zit vol.
Nou denk je de sensor en heb die door gelust maar hij heeft het nog.
hij heeft het alleen af en toe als de motor op temperatuur is.

ideeen??

M.v.g

Den-men 0

13 jaar

Dennis: open een nieuwe topic voor je vraag. Een MB is een hele andere auto........

moderator 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.