Hallo iedereen,
Ik ben net nieuw op dit forum, maar ik heb dan ook niet eerder problemen met mijn auto gehad.
Gisteren wilde ik in mijn Chrysler Sebring 2.5 automaat bouwjaar 2000-2001, 27.000 mijl op de teller, gaan rijden en ik merkte meteen dat de snelheidsmeter het niet deed. Dit vond ik raar maar ik dacht, laat ik maar even door rijden. In de wijk was alles prima en ik merkte behalve de snelheidsmeter niets raars. Toen ik eenmaal de wijk uit was, moest ik gas geven om op een 70 km/u weg te komen. Hier merkte ik dat de auto zeer moeilijk voorbij de +-2500 toeren kwam en ook niet op wilde schakelen toen de toeren wat hoger kwamen. Ik ben toen maar meteen naar huis gereden. Toen ik thuis kwam merkte ik ook dat de auto een vreemd geluid maakt bij het in z'n achteruit schakelen en weer in zn vooruit zetten, en ook schokt de auto tijdens dit schakelen meer dan normaal (eenmaal in z'n achteruit doet hij het wel).
Ik heb vanmiddag de auto weer geprobeerd, maar ik blijf het zelfde probleem houden. Voor mijn gevoel kan de auto alleen nog maar in de 3e versnelling, achteruit en neutraal. In neutraal komt de auto wel normaal op toeren. Ik vermoed dus dat de auto in de 3e versnelling blijft hangen omdat hij de helft van de keren uit valt als ik stil sta, en hij zo veel moeite heeft met het echt doortrekken. bij een km of 80 per uur loopt hij flink in de toeren.
Ik heb geprobeerd het dashboard te recetten (door het ''trip'' pinnetje in te drukken tijdens het omzetten van het contact) hij voert z'n controle zonder problemen uit en de snelheidsmeter beweegt dat ook (maar niet tot het einde, maar tot 160 km, alleen heb ik deze controle nooit eerder gedaan dus ik weet niet wat normaal is). Ik heb ook de olie gemeten in de versnellingsbak en hier zit nog meer dan voldoende in.
Is er iemand die misschien weet wat er mis is met mijn cabrio? Weet die gene ook wat de eventuele reparatiekosten zijn??
Je zou me hier erg mee helpen ;)
Groetjes
Florisdierick
ps. de auto heeft last van een lekje, de accu loop relatief snel leeg. De oorzaak van dit probleem is nooit gevonden en nu zit er een schakelijk tussen de accu en de rest van de auto waardoor deze niet leeg loopt. Ik ben de laatste keer dat ik heb gereden zonder problemen vergeten de schakelaar om te zetten, maar de auto startte zonder moeite. Dit lijkt me dus niet het probleem, maar ik denk ik meld het even want dit is het enige probleem wat de auto ooit gehad heeft.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik vermoed dat 1 van de snelheidssensoren op de versnelingsbak stuk is, er zitten er 2.
- 1 voor ingaande snelheid
- 1 voor uitgaande snelheid
Als een van bijde stuk is zal de snelheidsmeter niet werken.
Mijn advies deze sensoren laten uitlezen en bij geen signaal dan de sensor vervangen.
Greetz br0ns
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Sebring of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar