close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Pt Cruiser: Startprobleem

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 Diesel turbo/inter

Sinds geruime tijd heb ik het volgende probleem : gedurende het starten van de motor draait de startmotor de motor een volle slag en stopt, als ik de sleutel in startpositie houd , herneemt de startmotor na 1 à 2 sekonden en de motor slaat moeiteloos aan. Nieuwe accu gemonteerd, geen foutcodes. Is geen lijn op te trekken soms een maand niet dan weer enkele keren achtereen. Geeft de indruk dat de electronica de procedure onderbreekt.

Geplaatst door

phil4226 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Trap je het koppelingspendaal wel goed in ligt er geen mat onder die het belemerd?

Greetz br0ns

br0ns 0
badge

12 jaar

Inderdaad dat heb ik ook nagezien, ook met de voltmeter, duidelijke klik en geen ohmse weerstand bij indrukken koppelingspedaal. Maar het startprobleem gelijkt heel erg op het lossen van dit pedaal gedurende de start. En de startmotor herneemt spontaan na 1 à 2 seconden.
Heb info genomen bij merkgarage en het koppelingspedaalcontact is ook verdachte nummer 1.
Wordt vervolgd..

En bedankt

Vandaag onder het dashbord gelegen, er zitten 2 schakelaars op het koppelingspedaal, CS9 type schakelaar........

Heb Haynes service & reparatiehandboek besteld in de VS. Ben benieuwd tot welke (hopelijk) nieuwe inzichten ik zal komen.

phil4226 0

12 jaar

Momenteel is doet het probleem zich niet meer voor, wat heb ik gedaan ?
1° contacten aan koppelingspedaal bewerkt met contactcleaner;
2° stekker op stuurunit vooraan motorcompartiment zat nier helemaal correct => stekker goed aangesloten;
nieuwe accu is ondertussen "ingereden";
Dus alles werkt maar ik kan niet zeggen welke van mijn ingrepen de doorslag heeft gegeven.

groeten en bedankt voor de mededenkers

phil4226 0

11 jaar

Na enige tijd was het probleem er terug, soms enkele keren achtereen soms maanden niks. Was het toch wel beu en heb de bekleding van de stuurkolom losgemaakt en het blijkt dat als ik de bekabeling van het startcontact bewoog ik de fouten kon opwekken. Dus heb ik mij een startcontact unit aangeschaft om dit zo spoedig mogelijk te repareren. Blijkt een zwak punt te zijn bij Chrysler maar het kan ook de overbrenging zijn tussen het mechanisch stuurslot en de contactunit. Dus max nog 2 stukken te gaan. Wat mij wel verbaast is dat in het prof circuit dit probleem gekend is maar mijn merkgarage vertikt het om er iets aan te doen en laat mij telkens terugkomen, zonder resultaat.
Laten mij telkens uitgebreid mijn "geval" uitleggen, vervolgens afspraak en daarna niks, alleen een factuur.

phil4226 0

9 jaar

Heb de schakelaar vervangen en alles werkt normaal dus dit probleem mag als opgelost worden beschouwd.
Ik heb de schakelaar in kwestie geopend en daaruit blijkt dat er 2 sekties zijn op de schakelaar : een eerste sektie is een vermogenschakelaar en de tweede sektie lijkt mij een weerstandsmatrix. Om de boordcomputer te informeren over de stand van het contactslot ?
Bedankt voor het meedenken.
[url=http://postimg.org/image/ob22jd7mb/][img]http://s13.postimg.org/ob22jd7mb/DSCN201...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/y735j0deb/][img]http://s13.postimg.org/y735j0deb/DSCN201...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/5rns5po0j/][img]http://s13.postimg.org/5rns5po0j/DSCN201...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/4dw5aeor7/][img]http://s13.postimg.org/4dw5aeor7/DSCN201...[/img][/url]

phil4226 0

9 jaar

Opgelost, nieuw contactslot, alleen elektrisch gedeelte, links van de stuurkolom.

phil4226 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler PT Cruiser of stel zelf een nieuwe vraag.