Vorige maand had ik speling op het rv wiellager van deze cruiser.
Ik heb de fusee eraf gehaald en hier een nieuw lager in laten persen.
Na montage bleek dezelfde speling op het lager aanwezig.
Nu blijkt dat er twee types lagers zijn een van 33mm dik en een van 39mm dik, ik heb gebeld of het juiste lager wel gemonteerd was en als antwoord kreeg ik dat het volgens de gegevens van de dealer het 39mm lager moest zijn en dat dit hetzelfde lager was als degene die eruit kwam.
Nog maar eens kijken! met een schroevendraaier tussen homokineet en lager is de speling weg, ik heb de moer extra hard aangedraaid maar niets mocht baten.
Is het mogelijk dat er een dunner lager in deze auto hoort en dat het oude lager ook verkeerd was (ken de geschiedenis van de auto niet)
Ik zou haast denken dat er een dikker lager in zou moeten omdat bij een te dun lager de naaf tegen de aandrijfas aansluit zonder het lager genoeg in te klemmen. echter het dikste lager is al gemonteerd.
Wat zie ik over het hoofd?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bert';Als je de naafmoer los draait heb je dan gelijk speling of zelfs meer dan nu al het geval is. Ik denk dat de naaf rot is en al los in het lager zit. Vervang deze als je hem zo uit het lager kan trekken. Succes.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler PT Cruiser of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar