Citroën Xm: 1 cilinder missen

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.0 V6

Beste.
Citroen XM V6 loopt van het 1 op andere moment nog maar op 5 cilinders.
Vonken doet hij goed, tevens inspuiten van benzine lijkt mij goed.

Motor code: UFZ

Het rare is dat wanneer ik een willekeurige kabel van een bougie afhaal, dat de auto er niet op lijkt te reageren. Dit is bij alle kabels, en niet bij maar bij 1 kabel.

Hetzelfde probleem met de verstuivers, haal ik er van 1 de stroom af, lijkt de motor er niet op te reageren !

Is er iemand die veel voorkomende problemen van deze auto's weet omtrent mijn probleem ???

DeSchut

Geplaatst door DeSchut (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën XM? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Is er ergens een slang af die op het inlaat traject zit, het lijkt of de motor valse lucht aanzuigt.

Hans

DeSchut (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Hans4037]Is er ergens een slang af die op het inlaat traject zit, het lijkt of de motor valse lucht aanzuigt.

Hans[/quote]
Wat mij wel is opgevallen dat wanneer ik het luchfilter huis loshaal, dat hij wel een behoorlijk hard aanzuiggeluid maakt.
Maar dit kan natuurlijk ook doordat het een 6 cil is ?!

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

heb je storingen uitgelezen ? als ie op 5 poten zou moeten lopen zou er toch echt een storing in staan , let wel onderdelen zijn verschrikelijk duur voor de V6 (dity is type 1 ? ) is het klokken spelbekleding vierkant ? dan type 1. controleer de aansturing van de ontsteking ook maar

DeSchut (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=citroënmonteurtje]heb je storingen uitgelezen ? als ie op 5 poten zou moeten lopen zou er toch echt een storing in staan , let wel onderdelen zijn verschrikelijk duur voor de V6 (dity is type 1 ? ) is het klokken spelbekleding vierkant ? dan type 1. controleer de aansturing van de ontsteking ook maar[/quote]
Storingen zijn uitgelezen, helaas geen gevonden !
Het is wel al type 2, dat weet ik ondertussen al zeker !
Naar verdere onderzoeken begint mij het gevoel te bedruipen dat de koppakking eruit ligt.
Dampt opeens zeer erg, en lekt ''opeens'' koelvloeistof !

Hieraan wordt niet meer begonnen, de uren die daarin gaan zitten, krijg je 2 andere v6-en voor (bij wijze van)

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

niet alleen de uren alleen als de kosten voor de onderdelen... ziek hoog. elk geval bedankt voor de reply :)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën XM of stel zelf een nieuwe vraag.