Citroën Berlingo: 1.6hdi valt heel spordisch stil en geraakt niet meer gestart

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6hdi

deze wagen valt heel spordisch stil zowel bij rijden als stationair en geraakt niet meer gestart, door een tijdje te wachten/contact aan en uit zetten geraakt hij terug gestart en kan probleem terug weken/honderden km uitblijven

als dit is voorgevallen dan is de storing P0192 "feul pressure sensor" soms opgeslagen
de uitgelezen waarde van de raildruksensor is niet altijd logisch,
als de wagen wordt uitgelezen nadat hij is stilgevallen kan deze bv op 297bar staan, na het contact uit en aan gezet te hebben komt deze terug op 0bar


er is dus enige twijfel als deze storing er iets mee te maken heeft ...

de berekende en de gemeten brandstofdruk lopen mooi gelijk op bij wisselende belasting
retour ook reeds opgemeten, er is er bijna geen
de raildruksensor is reeds vervangen, toeval of niet maar dan is hij meerdere maanden goedgebleven...

het enige wat we dus hebben is de foutcode en de uitleg van de klant...

is er iemand waarbij er een lampje gaat branden van deze uitleg? of kunnen we niet anders dan opnieuw de raildruksensor te vervangen?...

Brecht

Geplaatst door Brecht (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Berlingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

andreas08 (0) PRO, 10 jaar geleden

de computer geeft aan dat de druk niet goed is
stekkers van sensoren contr ook van computer stekkers op corrosie contr
en de stekkers van zekeringkast onder motorkap
is er in het verleden benzine getankt per ongeluk dan gaat de pomp ook wel eens defect

Lainke (0) PRO, 10 jaar geleden

Brandstoffilter vervangen + eventueel stekken van de raildruksensor.
Waar wordt er getankt?

Brecht (0) PRO, 10 jaar geleden

Hallo
Bedankt voor de hulp, aan de stekkers is geen corrosie te zien. Er wordt een beetje overal getankt en nooit verkeerd. Ik denk dat als de pomp de oorzaak is ik de klacht wel zou kunnen reproduceren door langere duur onder vollast te rijden. Tijdens de rit onder vollast blijft de pompdruk bijna perfect gelijk lopen met de berekende.
De stekker en de bedrading van de raildruksensor zou ik wel zeker nog eens willen vervangen maar de klant heeft er inmiddels voor gekozen zijn franse miserie te verkopen.
Spijtig genoeg zullen we het dus nooit weten...
Bedankt voor de hulp,
Groeten Brecht

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.