close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën 2cv: 2cv6 wil niet sneller dan 60/70

Bouwjaar: 1982, Brandstof: Benzine

Deze eend wil gewoon niet sneller dan 60 en na lang volhouden misschien 70.
Voor dat ik de auto kreeg liep die helemaal beroerd.en wou niet meer aan slaan als die warm was.
Heb uiteindelijk de carberateur gereviseerd, contactpunten vervangen, kleppen gesteld en de boubine is vervangen.
Na een tijdje probleemloos te hebben gereden, doet zich nu dit probleem weer voor. Eerst was het sporadisch, maar nu dus constant.
Ik zit nu zelf aan de branstofpomp te denken, maar komt dat overeen met de klacht? Had zelf de brandstofdruk al gemeten, maar geeft bij mij niks aan. Ik heb ook een meter tot 1000kPa dus dat is ook niet erg precies. Wel zou hij uit de hoek moeten komen, als ik de aanvoer dicht knijp. dan zou de druk minuimaal 20kPa moeten zijn. De stoterstang heeft de juiste lengte. In het membraam van de brandstofpomp zit wel een klein sneetje aan de buitenkant, maar dit lijkt me niet zorgelijk. De veer achter het membraam zou nog wel versleten kunnen zijn. Ik had trouwens ook nog even de compressie gemeten dit is +\- 9 bar bij beide.
Ik was wel even benieuwd of jullie mijn mening delen

Geplaatst door

skiqpy (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Skip ,de contactpunten zijn aan slijtage onderhevig vooral als de nok niet gesmeerd wordt. Beetje KOGELLAGERVET voldoet goed. Controleer de timing. Succes.

Punt 50
badge

13 jaar

De contactpunten heb ik wel vrij recent vervangen. Ik heb de timing verder niet met een stroboscooplamp gechecked, omdat hij daarna harstikke goed liep. Zou het kunnen dat hij door de timing zo begint in te houden? Moet hij dat dan niet consequent doen?
Dit omdat het dus eerst wel goed was en maar heel af en toe begon in te houden.
Hij is trouwens, nooit echt snel geweest en heeft altijd al max van 100km/h( 110 km\h met wind mee). Maar dat zal wel normaal zijn voor een duck. Als je nu gaat rijden is er niks aan de hand, maar je krijgt hem gewoon niet harder dan 60.
Daarom dacht ik nog aan de benzinedruk, dat hij de vlotterkamer bij verhoogd toerental niet vol genoeg krijgt.

skiqpy 0

13 jaar

volg eerst de raad van Punt maar op Punten staan weer gewoon dicht.

harnak 0

13 jaar

Okey als jullie daar zo stellig in zijn, ga ik die eerst maar eens controleren.

skiqpy 0

13 jaar

en stel de ondsteking af met een proeflamp blokkeerpen in vliegwiel

jan5047 0
badge

13 jaar

Hallo Skippy,

Zo´n membraan benzinepomp brengt ook géén 20 kPa. De perszijde kun je gewoon met je duim dicht houden.
De vlotternaald moet tenslotte de aanvoer van benzine kunnen afsluiten. Het is geen injectie.

Ik denk ook aan de contactpunten. Zet de behuizing waarin deze zitten, na afstelling, deugdelijk vast.
Klepspeling?

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

De contactpunten nog eens gecontroleerd. Deze stonden nog mooi op 0,4 mm op beide nokjes.
De brandstofpomp zal het ook wel niet zijn, maar op het laatst moet je toch dingen uitsluiten. 20 kPa is trouwens 0,2 bar. Dat zou je met een klokje tot 1 bar wel kunnen meten.
Klepspeling had ik onlangs al eens afgesteld. Hier is de motor wel veel beter door gaan lopen. De HC is van 1200 ppm naar 30ppm gegaan. De uitlaatkleppen hadden helemaal geen speling meer. Iemand nog een idee?

skiqpy 0

13 jaar

controleer vervuiling in carburateur. luchtfilter. lekke pakkingen. indien dit alles OK, dan benzinepomp vervangen. kost 38,-

S6

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

Ralf ;hoe makkelijk kunnen de uitlaatgassen naar buiten ?.Dat nokkenasbusje hoe makkelijk is dat draaibaar op de as??? Dat HC gehalte is wel hoog onwaarschijnlijk laag . Succes.

Punt 50
badge

13 jaar

wat is het HC gehalte? Te hoog of te laag? Dat is niet duidelijk in je berichtje.
Te hoog kan duiden op teveel onverbrandde brandstof of olie. ? Is het niet zo dat de carburateur vastzit. Dus de auto continu teveel benzine verbruikt.?

Controleer de carburateur.
Controleer nogmaals de klepspeling

S6

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

De laatste types hebben een register carburateur ... gaat die 2e trap wel open bij volgas. Je ziet het bij volgas geven zo gebeuren . Zo niet opnieuw de aanslag afstellen. De klep moet zich net niet in zijn doorlaat klem kunnen zetten. Succes.

Punt 50
badge

13 jaar

Dat was inderdaad ook nog een goed idee. Heb het even gecontroleerd, maar de 2e trap gaat wel open. Ik weet het eerst ook even niet meer. Dit weekend maar weer eens even bezig..

skiqpy 0

13 jaar

Als alle afstellingen juist zijn en de auto toch terugvalt in snelheid, kan je denken aan compressieverlies door versleten zuigerveren of niet goed afdichtende kleppen. Dus compressie meten. De wagen heeft tenslotte een respectabele leeftijd en dan kan dat voorkomen.
De benzinedruk gemeten moet zijn 2.5 bar., en de pomp moet dat een minuut vast houden.

Succes, Tibor

Het was inderdaad wat madwilliam aangeeft, de remmen die voor aansleepten.
Bedankt voor het meedenken allemaal!

skiqpy 0

13 jaar

Ik lees wel dat de puntjes netjes op 0.4 staan maar ik hoe zit het met de timing?
Als deze bv te laat staat krijg je precies dezelfde klachten.
Verder komen de remmen die vastlopen idd voor en daar denk je niet direkt aan.

C.Jonker 0
badge

13 jaar

klopt, de punten vervangen door een hall gever en electronisch maken is bij een eend een verademing

C.Jonker 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën 2cv of stel zelf een nieuwe vraag.