auto laad teveel 17 volt
dynamo nieuw 2x
regelaar nieuw 2x
bdrading naar massa geen weerstand.
op feld draad een lagere spanning bij hogere toeren hoort zo.
dim licht knippert bij stationair draaien.
massa car goed. massa motor bak goed.
wie o wie weet het
bj 1982
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
toch de spanningregelaar want als het licht knippert bij stationair duidt dit meestal op een defecte regelaar
spanningsregelaar wilt soms apart zitten vanaf de dynamo.
de spannings regelaar is 2 maal vervangen en ool nog door een gebruikt exemplaar.
de dynamo ook al 2 maal .
de dynamo heeft massa via het huis en een d plus voor naar de accu.
de veld draad loopt via de regelaar en die zit bij alle 2cv;s op het schutbord en of bij de accu steun.
echt niet op de dynamo.
een spannings regelaar moet de spanning afregelen maar dit gebeurt dus niet, nergens geen overgangsweerstand , maar nu denk ik even klopt dit wel een draad rechtstreeks naar de + van accu moet deze niet via de regelaar lopen anders kan deze toch nooit worden afgeregeld. ik sacht dat hij via de regelaar liep en als de spanning te hoog werd de regelaar inschakelde, vroeger kon je de regelaar bijstellen kapje eraf en met een stelschroef bijdraaien
welke regelaars heb je geprobeerd?
13 jaar
electronische regelaars willen problemen geven.Zoek een mechanische .Haal het kapje eraf en stel af op 14 volt.(afhankelijk van merk:excenter of schroefje)
contactvlakken eerst schoonmaken (bij lange stilstand) als deze vastzitten geeft de dynamo volle spanning.
succes
13 jaar
allemaal elktronisch.
ik heb de zekeringen ontroest en daar is het wel beter van geworden.
maar regelaars van bc laden nog 17 volt .
andere nu 14,8.
Als er overgangsweerstand (spanningsverlies) in de massa aansluiting van de regelaar zit zal deze de dynamo zo sturen dat er MINDER spanning aan de accu wordt afgeven. Als er overgangsweerstand in de + aansluiting van de regelaar zit ( bij de eend loopt deze van de + accu via het cotactslot naar de regelaar) dan zal de regelaar de dynamo een hogere spanning af laten geven. In dit circuit is het contactslot een ernstige verdachte, zelf al eens ondervonden.
a-Meet eens met een spanningsmeter tussen de punten + accu en + regelaar. Over 0,1-0,2V spanningsverlies is acceptabel, meer is niet goed. Controleer ook het spanningsverlies over de aansluitingen van het contactslot.
b-Of sluit eens de + accu direct aan op de regelaar en meet wat er gebeurt met de laadspanning.
Succes !
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën 2cv of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar