auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroën Xantia: Aanjager werkt niet(voor kachel/klimaatregeling)

Bouwjaar: 1994

Deze auto heeft volle klimaatregeling.De aanjager werkt niet.(In geen enkele stand)We hebben spanning en massa op de motor en bij de klimaatcomputer.We hebben de aanjager,computer en het regelpaneel al

uitgewisseld met andere goede onderdelen uit een auto waar alles werkt,maar in deze auto werkte het niet. De airconditioning werkt.(De compressor cycles aan en uit.)Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb een schakelschema maar ik heb nog niet alle testgegevens.Is er iets simpels wat we over het hoofd gezien hebben?

Het motortje voor de interieur temp zender werkt maar is wel een beetje luidruchtig.

Geplaatst door

John5720 (0)
badge

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik weet dat Peugeot niet hetzelfde is en dat je natuurlijk naar de zekeringen hebt gekeken of ze goed waren, maar wij hebben bij een Peugeot 406 van 1997 eens zekering over het hoofd gezien en waren ook al druk in de weer met testen van de aircopomp.Toen we nog eens gingen kijken naar de zekeringen bleek er toch eentje stuk.

Siem Bijman 690
badge vip badge

21 jaar

Hallo,



Heb al meerdere wagens gehad met zulk probleem, dit kwam echter van het contactslot.



Ben er natuurlijk niet zeker van, maar ben dit toch al 6 keer tegengekomen

Ja hoor, het probleem zat in het contactslot.Met testen (sleutel aan) deed ie het goed,maar soms na het starten niet.Contactslot zal dan wel in een ietsjes andere rustpositie komen.We kwamen er toevallig achter dat de motor soms geen spanning had .

John5720 0
badge

21 jaar

fout zit niet in stuurslot, maar vermoedelijk in de aanjager zelf. deze kan je gemakkelijk uitbouw (rechts onder handschoenkastje) je zal dan vastestellen dat de koolborstel niet meer aan het anker van de motor raken. je kan de borstels makkelijk eruithalen, en bijvoorbeeld de veer wat rekken, zodaning dat ze terug tegen anker raken. let op: dit is een herstelling die goed is voor een jaartje of zo. uiteindelijk zal de motor vervangen moeten worden (+- 150 euro)

succes!

arnaud645 0

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.