close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën xantia break: vering voor niet goed gedempt

Bouwjaar: 1998

Ben niet zo goed op de hoogte van het veersysteem van de xantia.

Mijn voorvering schommelt, zoals bij een auto met veren en defecte schokbrekers.

Waar moet ik dat zoeken?

Zit dat in de bollen of kent een xantia ook iets van schokbrekers?

Alvast bedankt voor je antwoord.

Met vriendelijke groet,

Geplaatst door

caruser (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

veerbollen vernieuwen, je kunt het zien als je de oude losdraait, de lhm spuit eruit, oppassen dus

arne650 0
badge

21 jaar

Dit wist ik niet, ik ga het de volgende keer proberen met de drukregelaar open. ik zette de auto wel in de laagste stand en draaide de bollen gewoon los.

arne650 0
badge

21 jaar

sorry maar als de veerbollen los wilt draaien zul je toch het systeem eerst drukloos moeten maken dan spuit er heus geen LHM vloeistof uit. Auto in de laagste stand zetten en schroef op drukregelaar 1 tot 1,5 slag losdraaien en de druk is weg

wicher 0

21 jaar

Bedankt heren, daar kom ik al een heel eind mee.

caruser 0

21 jaar

Jan, rijdt eens langs Chyparse in Soest of langs Renard in Beneden-Leeuwen. Zij zijn beide specialist in de vering van Citroens. Chyparse doet overigens enkel vering, Renard doet algemeen onderhoud en vering van Citroens. Wedden dat je nadien lekkerder rijdt?

Kijk ook eens op www.xantiaclub.net of op het forum daarvan: forum.xantiaclub.net

Higgy4562 0

21 jaar

als de auto teveel veert als zonder schokbrekers dan is de gasdruk in de bollen te hoog of er zitten verkeerde bollen onder de gas druk staat op de bollen aangegeven bijv. 55 of 35

de meest dealers kunne de druk controleren van losse bollen









sarabande99 0
badge

21 jaar

het kan ook zijn dat er verkeerde bollen gemonteerd zijn het belangrijkste voor de soepelheid van het veersysteem is het gaatje dat in de bol zit hoe groter het gaatje des te soepeler hij veert de initiaalspanning van de bol is ook wel belangrijk maar als het gaatje te groot is begint de wagen behoorlijk te deinen.

okke 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.