Bij APK blijken de achterremmen nauwelijks te werken. Schijven en blokken zijn prima. Vermoedelijk lucht (gas) in hydr./rem-circuit. Ontluchten is natuurlijk heel werk en als dat telkens terug komt is dat vervelend. Kent iemand dit probleem als specifiek voor BX. Zou het lekkage van het membraan in de veerbollen achter kunnen zijn en kan ik die beter vernieuwen of moet ik het ergens anders zoeken?
Wie weet het. Bij voorbaat dank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De remkracht zal beter worden als de remtest gedaan wordt wanneer de auto in de hoogste stand staat. Verder is het ontluchten niet zo veel werk. Als de schijven netjes blank zijn, is dit 'n teken dat de remmen goed hebben gefunctioneerd, dus is het maar de vraag of er lucht in zit.
Succes.
Op het nieuwe type remmenbank. (Aankomen rijden en stoppen op de remplaten) komt dit euvel naar boven. De voorwielen remmen een fractie eerder en zorgen dat de auto al stil staat bij deze lage snelheid. Het oude systeem met de rollenbank zou voor de bx geen probleem zijn, daar de auto voldoende remt. Drukt de lucht samen (minimaal) en remt dan voldoende. In feite remmen de achterwielen een miliseconde later. Daarom zijn je schijven netjes blank. Geen gevaar voor op de weg de achterwielen remmen immers mee. Het ontluchten heb je binnen 15 minuten gedaan voor beide kanten
19 jaar
Bedankt voor de tips. Inmiddels is de BX door de APK. Ik heb daarvoor de schijven ontvet, de blokken opgeschuurd en de achterremmen toch maar ontlucht. Daarna remde hij duidelijk op 4 wielen. Voor die ingreep blokkeerden de voorwielen vrij snel (ofwel achterremmen deden niet direct(?) mee). De werkelijke oorzaak heb ik dus niet kunnen vasstellen. Het probleem is voorlopig wel opgelost.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën BX of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar