hallo ik heb een bx tzd en nu doen er 3 problemen voor, de wagen komt van voren niet meer omhoog(en zakt ook niet meer erg in)aan de achterkant wel wat kan dit zijn heb dit te maken met de hoogteregelaar of met de drukregelaar.
probleem 2 bij het uitkomen van een bocht naar rechts en je geeft gas dan begint de wagen heftig te schudden en dit is er de ene keer wel en de andere keer is het weer weg
probleem 3 het verschrikkellijk klapperen van de voortrein op klinkerwegen zijn dit de draagarm bussen,fuseekogel of stabilisatorstang
ik hoop dat iemand mij met deze problemen kan helpen B.V.D.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het eerste probleem kan idd probleem zijn van een kapotte regelaar ( of verstopte leidingen ).
Tweede en derde probleem zou kunnen dat (schijnt bij bx vaker voor te komen )het subframe verrot is door slechte preventie tegen roest, zelf meegemaakt bij auto van mijn vader dit kan zeer gevaarlijk zijn.
Dit wil niet zeggen dat dit ook bij u het probleem is maar controleren kan nooit geen kwaad.
Maar het kan evenzogoed een kapotte motorsteun zijn.
Let wel ik ben geen monteur maar een citroen liefhebber en vond toch belangrijk om mijn visie te geven hierover.
Probleem 1: Je hoogte regelaar zit vast gangbaar maken en het probeleem is weg.
Probleem 2: Of je bussen zijn versleten of je stabilisatorstang is kapot. Hoe te checken? Stabilisatorstangen. Draai de wielen volledig naar buiten (op de grond) en probeer de vertikale stabilisatorstang met de hand te draaien (naar je toe of van je af) lukt dit? dan zijn je stabilisatorstangen versleten. Veelvoorkomend euvel bij de BX. Bussenchecken. Zet de wagen op een krik. Probeer vervolgens het wiel onder de auto uit te trekken. Zit er speling op en beweegt het gehele onderste gedeelte mee inclusief de aandrijsas? Dan zijn je bussen versleten! Een bx van de derde generatie (1991) die roest moetik nog tegen komen. De enige plaats waar deze auto kan roesten is bij de laatste ophangingspunt voor de uitlaat linksachterin!
Probleem 3: zie voorgaand. Zowel de bussen als de stab zorgen voor een wat onstabiel rijgedrag. biede stab laten vervangen bij een dealer (sloop heet geen zin) 250,- inc. Als je de Bussen wil vervangen bij zelfdemontage en sloop 50,- of nieuwe in je oude frame laten persen (ook 75,-) maar dan moet je wel zelf de gehele Y ophanging er onderuithalen er er weer onder stoppen. De bussen zijn overigens een APK afkeurpunt. De stabs niet
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën BX of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar