Citroën Xsara Picasso: achterruitenwisser gaat een eigen leven leiden

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 18i 16v

De achterruitenwisser wil niet meer uit na het uitschakelen.
Hij blijft constant door gaan, dus ook geen interval.
Ik hoor dan ook een relais 'dubbel' klikken links onder het stuur.

Als de achter ruitenwisser stopt dan is dit NIET altijd op de zelfde positie.
Soms links dan rechts en een enkel keer in het midden.

Soms gaat de achterruitenwisser ook aan als ik de versnellingsbak in de achteruit zet terwijl de voorwissers NIET aan zijn.


Wie kan hier iets van maken.

wiljanM

Geplaatst door wiljanM (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Xsara Picasso? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Mausx (0), 12 jaar geleden

Het motortje van de achterwisser demonteren en het tandwielkastje open maken . daar zitten sleepcontacten in. die maken niet genoeg contact, dus schoonmaken en iets bijbuigen zodat ze weer goed contact maken. dat is alles.

Beunhaas (520) PRO, 12 jaar geleden

Volgens mij zitten er geen sleepcontacten meer in dergelijke motortjes.
Bij de motor zit ook een relais.
Vervang dat eens.....

Mausx (0), 12 jaar geleden

Er zitten nog steeds sleepcontacten in en die geven ook het einde aan wanneer de motor moet stoppen. die werken niet waardoor het motortje een eigen leven gaat leiden.

wiljanM (0), 12 jaar geleden

[quote=Mausx]Er zitten nog steeds sleepcontacten in en die geven ook het einde aan wanneer de motor moet stoppen. die werken niet waardoor het motortje een eigen leven gaat leiden.[/quote]
bedankt voor je reactie.

Maar kunnen die sleepcontacten ook veroorzaken dat hij gewoon doorgaat na het uitzetten?
Hoe moet toch ergens voeding en massa vandaan halen om te blijven doordraaien?

Omdat hij niet altijd op de zelfde plek stopt zat ik zelf ook al een beetje te denken aan een 'eindschakelaar'
maar dan heb ik ook nog het probleem van het doordraaien na uitzetten.

Mausx (0), 12 jaar geleden

Het sleepcontact bestaat uit 3 delen en een massa. er word met 1 van de contacten een signaal gegeven waar de motor moet stoppen.
meestal drukken de sleepcontactjes niet voldoende tegen de draaiplaat waardoor het contact niet goed is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.